Wydawnictwo: Accent
Nr katalogowy: ACC 24316
Nośnik: 1 CD
Data wydania: sierpień 2016
EAN: 4015023243163
Dostępność: w magazynie

52,00 zł
Zamów ACC 24316
Zamów

Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): hiszpański
Instrumenty: gitara


Zobacz także:

  • BRIDG 9479
  • GLO 6062
  • CHAN 6538
  • ARTS 47226-2
  • C 804101
  • BIS 25

Santiago de Murcia: Cifras Selectas de Guitarra - Guitar Music

Accent - ACC 24316
Wykonawcy
Private Musicke / Pierre Pitzl, guitar
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 Music Island Recommends
 
1 Canarios por la A [tutti] 4:09
2 Zarambeques o Muecas 3:41 [PP, JFB, DP, DM]
3 Marsellas [DP, DO] 3:08
4 Preludio por la E [PP] 1:52
5 Passacalles por la E [PP] 6:20
6 La Azuzena [PP, DP, DM] 2:03
7 Los Impossibles [PP, JFB, DP, BM] 3:21
8 Baylad Caracoles [PP, DP, BM, DM] 2:15
9 Passacalles por la B [PP] 5:11
10 Jacaras (Sanz) [PP, JFB, DP, DM] 4:15
11 Jacaras de el Torneo [PP, DP, BM] 1:26
12 Preludio por la [PP] 1:22
13 Passacalles por la [PP] 7:01
14 Menuet [PP] 0:58
15 Zarabanda [PP] 0:53
16 La Jotta [tutti] 1:52
17 Marionas [PP, JFB, DP, BM, DO] 4:29
18 Canarios por la A (Sanz, Santa Cruz) 3:18 [PP, DP, BM, DM]
Można powiedzieć, że ojczyzną gitary jest Hiszpania i to stąd powinno pochodzić najwięcej zachowanych źródeł muzyki na ten instrument. Jednak tak nie jest. Dominują druki muzyczne z Francji i Włoch, które datowane są na XVII i XVIII wiek. Ocalała muzyka kompozytora hiszpańskiego Santiago de Murcia (1673-1737) jest jednym z niewielu przykładów z Hiszpanii. Czwarta - tytułowa księga z utworami jego autorstwa Cifras selectas de guitarra, niedawno odkryta - stanowiła inspirację dla tej płyty. Muzycy „przemycili” także inne jego kompozycje, poszerzając reprezentatywną próbkę twórczości de Murcia. Przede wszystkim tańce, które to właśnie w Hiszpanii mają swój początek, zanim zapanują w całej Europie. Pierre Pitzl z zespołem stworzył niezwykły intymny klimat dla tej muzyki. Dla wielbicieli gitary i nie tylko!


Hundreds of prints with guitar music were published in France and Italy in the 17th and 18th centuries. As such, it is all the more surprising that only nine books remain from Spain, the instrument’s country of origin. Half the surviving solo pieces for guitar come from Santiago de Murcia (1673-1737). Murcia’s fourth book, Cifras selectas de guitarra, dated 1722, only reappeared a few years ago in Santiago de Chile. It contains a multitude of Spanish variations. “Our original intent was only to record pieces from the most recently discovered book, Cifras selectas. However, the more we delved into the matter, the more we grew curious as to the versions contained in the other books. We eventually wound up thinking about Sanz and his contemporaries and looked up his collection of similar dances. We failed to resist the temptation to ‘’smuggle” in some of his works to compare with Murcia’s. In the end, a representative sample of Santiago de Murcia’s works was formed. We have kept the title Cifras selectas, for the selection from a substantial collection became a selection from substantial life works.” (Pierre Pitzl)

Można powiedzieć, że ojczyzną gitary jest Hiszpania i to stąd powinno pochodzić najwięcej zachowanych źródeł muzyki na ten instrument. Jednak tak nie jest. Dominują druki muzyczne z Francji i Włoch, które datowane są na XVII i XVIII wiek. Ocalała muzyka kompozytora hiszpańskiego Santiago de Murcia (1673-1737) jest jednym z niewielu przykładów z Hiszpanii. Czwarta - tytułowa księga z utworami jego autorstwa Cifras selectas de guitarra, niedawno odkryta - stanowiła inspirację dla tej płyty. Muzycy „przemycili” także inne jego kompozycje, poszerzając reprezentatywną próbkę twórczości de Murcia. Przede wszystkim tańce, które to właśnie w Hiszpanii mają swój początek, zanim zapanują w całej Europie. Pierre Pitzl z zespołem stworzył niezwykły intymny klimat dla tej muzyki. Dla wielbicieli gitary i nie tylko!
Alina Mądry - Audio Video 09-2016