Wydawnictwo: Atma
Seria: Bach: Cantatas
Nr katalogowy: ACD 22405
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2016
EAN: 722056240529
Seria: Bach: Cantatas
Nr katalogowy: ACD 22405
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2016
EAN: 722056240529
Bach: Cantatas vol. 6 - Pentecote BWV 68, 173, 174, 184
Atma - ACD 22405
Kompozytor
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Wykonawcy
Monika Mauch
Pascal Bertin
Charles Daniels
Jean-Claude Sarragosse
Montréal Baroque / Eric Milnes
Monika Mauch
Pascal Bertin
Charles Daniels
Jean-Claude Sarragosse
Montréal Baroque / Eric Milnes
Utwory na płycie:
- Cantata No. 68, "Also hat Gott die Welt geliebt," BWV 68 (BC A86): I. Also hat Gott die Welt geliebt
- Cantata No. 68, "Also hat Gott die Welt geliebt," BWV 68 (BC A86): II. Mein gläubiges Herze
- Cantata No. 68, "Also hat Gott die Welt geliebt," BWV 68 (BC A86): III. Ich bin mit Petro nicht vermessen
- Cantata No. 68, "Also hat Gott die Welt geliebt," BWV 68 (BC A86): IV. Du bist geboren mir zugute
- Cantata No. 68, "Also hat Gott die Welt geliebt," BWV 68 (BC A86): V. Wer an ihn gläubet, der wird nicht gerichtet
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): I. Erhöhtes Fleisch und Blut
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): II. Ein geheiligtes Gemüte
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): III. Gott will, o ihr Menschenkinder
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): IV. So hat Gott die Welt geliebt
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): V. Unendlichster, den man doch Vater nennt
- Cantata No. 173, "Erhöhtes Fleisch und Blut," BWV 173 (BC A85): VI. Rühre, Höchster, unsern Geist
- Cantata No. 174, "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte," BWV 174 (BC A87): I. Sinfonia en sol majeur
- Cantata No. 174, "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte," BWV 174 (BC A87): II. Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte
- Cantata No. 174, "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte," BWV 174 (BC A87): III. O Liebe, welcher keine gleich
- Cantata No. 174, "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte," BWV 174 (BC A87): IV. Greifet zu, faßt das Heil
- Cantata No. 174, "Ich liebe den Höchsten von ganzem Gemüte," BWV 174 (BC A87): V. Herzlich lieb hab ich dich, O Herr
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): I. Erwunschtes Freudenlicht
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): II. Gesegnete Christen, gluckselige Herde
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): III. So freuet euch, ihr auserwahlten Seelen!
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): IV. Gluck und Segen sind bereit
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): V. Herr, ich hoff' je, du werdest die in keiner Not verlassen
- Cantata No. 184, "Erwünschtes Freudenlicht," BWV 184 (BC A88): VI. Guter Hirte, Trost der Deinen
Święto Pięćdziesiątnicy, czyli Zesłanie Ducha Świętego lub tzw. Zielone Świątki, to ważna uroczystość obchodzona w Kościele chrześcijańskim. Na Apostołów zgromadzonych w wieczerniku zstąpił Duch Święty. Zaczęli przemawiać w wielu językach i otrzymali inne dary duchowe. To właściwie początek istnienia Kościoła. Johann Sebastian Bach zaznaczył ten moment także w swojej twórczości kantatowej, co prezentuje właśnie repertuar zgromadzony na tej płycie. Cztery kantaty mistrza z Lipska tworzą szósty z kolei album wytwórni Atma z jego religijnymi kantatami. Wykonawcami jest zespół muzyki dawnej Montréal Baroque pod dyrekcją Erica Milnesa. Zgodnie z zasadami historycznego wykonania. Interesujące.
The major religious holiday known as Pentecost begins 50 days (seven Sundays) after Easter Sunday, and focuses on the idea that Jesus was sent to save the world, not judge it. This account is evoked by several musical elements in cantatas BWV 68, 173, and 174, the three surviving works written by Bach for the Monday after Pentecost. The gospel for the third day of Pentecost, which corresponds with cantata BWV 184, describes how Jesus presents himself as the good shepherd. . Several movements from the four works on this recording use the compositional technique known as ‘parody’. In a musical context, parody refers to self-borrowing, something Bach did frequently.
The major religious holiday known as Pentecost begins 50 days (seven Sundays) after Easter Sunday, and focuses on the idea that Jesus was sent to save the world, not judge it. This account is evoked by several musical elements in cantatas BWV 68, 173, and 174, the three surviving works written by Bach for the Monday after Pentecost. The gospel for the third day of Pentecost, which corresponds with cantata BWV 184, describes how Jesus presents himself as the good shepherd. . Several movements from the four works on this recording use the compositional technique known as ‘parody’. In a musical context, parody refers to self-borrowing, something Bach did frequently.
Święto Pięćdziesiątnicy, czyli Zesłanie Ducha Świętego lub tzw. Zielone Świątki, to ważna uroczystość obchodzona w Kościele chrześcijańskim. Na Apostołów zgromadzonych w wieczerniku zstąpił Duch Święty. Zaczęli przemawiać w wielu językach i otrzymali inne dary duchowe. To właściwie początek istnienia Kościoła. Johann Sebastian Bach zaznaczył ten moment także w swojej twórczości kantatowej, co prezentuje właśnie repertuar zgromadzony na tej płycie. Cztery kantaty mistrza z Lipska tworzą szósty z kolei album wytwórni Atma z jego religijnymi kantatami. Wykonawcami jest zespół muzyki dawnej Montréal Baroque pod dyrekcją Erica Milnesa. Zgodnie z zasadami historycznego wykonania. Interesujące.
Alina Mądry - Audio Video 07-2016