koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ae10216
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Aeolus
Nr katalogowy: AE 10216
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: grudzień 2014
EAN: 4026798102166
70,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): angielski, niemiecki, włoski
Instrumenty: skrzypce
Rodzaj: koncert

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Bach / Purcell / Vivaldi: Concerti

Aeolus - AE 10216
Kompozytor
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Henry Purcell (1659-1695)
Antonio Vivaldi (1678-1742)
Piet Swerts (*1960); Johann David Heinichen (1683-1729)
Wykonawcy
Flanders Recorder Quartet & friends
Nagrody i rekomendacje
 
Toccata CD Tipp
 
Antonio Vivaldi (1678-1741):
Concerto con Quattro Violini obligato op.3, no.1 - RV 549 Allegro - Largo e Spiccato - Allegro

Johann David Heinichen (1683-1729):
Concerto a 8 S 211 Allegro - Pastorell - Adagio - Allegro assai

Henry Purcell (1659-1695):
Three parts upon a ground Z 731

Johann Sebastian Bach (1685-1750):
Concerto BWV 1065 after Antonio Vivaldi op.3, no.10 - RV 580 [Allegro] - Largo - Allegro
Concerto VI BWV 1057 Allegro - Andante - Allegro assai
Wenn wir in höchsten Nöten sein BWV 641
Alle Menschen müssen sterben BWV 643
Vom Himmel hoch, da komm ich her BWV 606
Lobt Gott, ihr Christen, allzugleich BWV 609
Das alte Jahr vergangen ist BWV 614

Piet Swerts (*1960):
Motion (2003)
Original baroque concertos for four recorders and orchestra can unfortunately be counted on the fingers of one hand. One of them is Johann David Heinichen’s Concerto a 8 Seibel 211. To this concerto the splendid Flanders Recorder Quartet adds several of their own arrangements of concertos from Johann Sebastian Bach and Antonio Vivaldi. The musicians already inspire together through their vital music but here it is again potentiated by the interaction of Concertino and orchestra

Na samym początku warto spojrzeć od razu na ostatni utwór zarejestrowany na tej płycie. Motion Pieta Swertsa z 2003 roku zamyka listę barokowych utworów, głównie koncertów oryginalnie przeznaczonych na cztery flety proste lub w transkrypcji uczynionej przez muzyków Flanders Recorder Quartet. To bardzo interesujące i zaskakujące zakończenie. Flecistom towarzyszą przyjaciele grający na kopiach barokowych instrumentów: skrzypcach, altówce, violi da gamba, wiolonczeli oraz klawesynie. Zarówno koncerty Bacha, Vivaldiego, Heinichena, jak i kompozycja Purcella - co nie dziwi - tak i współczesny ostatni utwór Swertsa wybrzmiewa w ciekawej interpretacji na instrumentach rodem z przeszłości. To, co dawne łączy się z muzyczną teraźniejszością. Muzyka nie zna granic, co podkreśla dodatkowo żywiołowa interakcja między muzykami. Płyta godna uwagi w wysokiej jakości super audio.
Alina Mądry - Audio Video

Zobacz także:

  • ACC 25321
  • GEN 23824
  • CC 72952
  • COR 16205
  • COV 92309
  • CHR 77474
  • FHR 156
  • COR 16196
  • DCD 34311
  • GLO 5285