bissacd170506 

Wydawnictwo: Bis
Nr katalogowy: BISSACD 1705/06
Nośnik: 3 SACD
Data wydania: maj 2008
EAN: 7318591705062
Dostępność: w magazynie
102,00 zł
78,00 zł
Zamów BISSACD 1705/06
Zamów

Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: koncert

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Zobacz także:

  • CHSA 5176(2)
  • PTC 5186643
  • PTC 5186668
  • BISSACD 2067
  • COV 91718
  • PTC 5186568

Handel: Twelve Grand Concerto's: 12 Concerti Grossi, Op. 6

Bis - BISSACD 1705/06
Wykonawcy
Arte dei Suonatori / Martin Gester
Nagrody i rekomendacje
 
BBC Music Choice Music Island CD of the Year Muzyka21 5 Diapason 5 Classic FM Editor's Choice
 
Concerto grosso No.1 in G major, HWV319
Concerto grosso No.2 in F major, HWV320
Concerto grosso No.3 in E minor, HWV321
Concerto grosso No.4 in A minor, HWV322
Concerto grosso No.5 in D major, HWV323
Concerto grosso No.6 in G minor, HWV324
Concerto grosso No.7 in B flat major, HWV325
Concerto grosso No.8 in C minor, HWV326
Concerto grosso No.9 in F major, HWV327
Concerto grosso No.10 in D minor, HWV328
Concerto grosso No.11 in A major, HWV329
Concerto grosso No.12 in B minor, HWV330
Nowe nagranie najlepszej polskiej orkiestry barokowej Arte dei Suonatori! Audiofilskie wydanie kompletnej wersji Concerti grossi op. 6 Jerzego Fryderyka Haendla zrealizowane dla szwedzkiej wytwórni BIS (Label of the Year 2008 - Midem Classical Awards)- 3 płyty SACD

Dwanaście wielkich koncertów zyskało sławę jako "Opus 6", gdy w roku 1741 ukazało się drugie wydanie dzieła, zgodnie z numeracją Walsha dla wydanych dzieł instrumentalnych Haendla. Op. 6 jest powszechnie uznawane za arcydzieło muzyki orkiestrowej Haendla, będąc, wspólnie z "Koncertami brandenburskimi” Bacha, przykładem najwspanialszej muzyki instrumentalnej późnego baroku. Bach wykorzystał różnorodne instrumenty solowe, ale nie skomponował swoich sześciu koncertów jako kolekcji. Haendel wniósł niewyczerpaną pomysłowość oraz wyjątkową subtelność do całości zbioru 12 koncertów, które napisane są po prostu na dwoje skrzypiec solo, wiolonczelę, continuo i smyczki ripieno (tzw. "tutti") chociaż rękopis koncertów nr 1, 2, 5 i 6 zawiera również dwa głosy obojowe. Dokładne zaplanowanie schematów tonacji, różnorodność typograficzna części oraz szeroki zakres muzycznych odniesień zawartych w op. 6 stanowią monumentalny testament haendlowskiej wszechstronności ekspresyjnej i strukturalnej.