koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
c865131
Wydawnictwo: Orfeo
Nr katalogowy: C 865131
Nośnik: 1 CD
Data wydania: kwiecień 2013
EAN: 4011790865126
52,00 zł
45,00 zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: romantyzm
Obszar (język): włoski
Rodzaj: ora, opera

Verdi: Piotr Beczała sings Verdi

Orfeo - C 865131
Wykonawcy
Piotr Beczała, tenor
Ewa Podleś, contralto
Mariusz Kwiecień, baritone
Polska Orkiestra Radiowa / Łukasz Borowicz
Nagrody i rekomendacje
 
ICMA Award Nomination BBC Music Choice Muzyka21 CD of the Month Music Island Recommends
 
Rigoletto:
Ella mi fu rapita

Les Vespres Siciliennes:
C'est Guy de Montfort

Il Trovatore:
Soli or siamo
Non son tou figlio
Ah si ben mio

I Lombardi:
La mia letizia infondere

Aida:
Se quel guerrier io fossi!

La Traviata:
Lunge da lei

Macbeth:
O figli, o figli miei

Messa da Requiem:
Ingemisco tamquam reus

Un Ballo in Maschera:
Forse la soglia attinse

Don Carlo:
E lui! desso, l'infante!
Ostatnia płyta Piotra Beczały nagrana dla niemieckiej fimy Orfeo. Płyta powstała w kooprodukcji z Polskim Radiem; zawiera recital arii z oper Giuseppe Verdiego. Materiał pochodzi z dwóch sesji nagraniowych, które odbyły się w latem 2011 roku i jesienią 2012 roku. Soliście towarzyszą Ewa Podleś, Mariusz Kwiecień i Polska Orkiestra Radiowa pod dyrekcją Łukasza Borowicza.

Dla wytwórni Orfeo Piotr Beczała nagrał jeszcze dwa recitale: Salut! (C 715081) i Slavic Opera Arias (C 814101).

_______________________________

The internationally renowned tenor Piotr Beczala celebrates the 200th anniversary of Giuseppe Verdi’s birth with a collection of highlights that include the roles in which he has for years been acclaimed on the world’s great operatic stages.

This new CD with Beczala and the Polish Radio Symphony Orchestra under Łukasz Borowicz goes one step further, however. For besides roles for which he is famous, such as the Duke in Rigoletto or Alfredo in La traviata (in which Beczala has enjoyed equal success at the Met, in Covent Garden and at the Bavarian State Opera), Beczala here offers rarities and arias that were ground-breaking at the time. Thus he sings Radames’s opening aria from Aida, striking the exact balance necessary between the drama and the interiority of expression that makes this romance (and indeed the whole role) as charming as it is difficult. The same is true of the role of Manrico in Il trovatore. Beczala does not just sing his aria “Ah si, ben mio” on this CD, but also his big scene with Azucena from the second part of the opera. His partner here is Ewa Podleś, whose dark yet brilliant contralto voice offers a fascinating contrast to Beczala’s ever-radiant, well-focussed tenor.

The recording closes with the friendship duet from Don Carlo, which Beczala crowns with a superb top C. Here, he is partnered by the baritone Mariusz Kwiecien as Posa, who thereby adds another beautiful vocal timbre to the recording. In arias from Macbeth and Un ballo in maschera from the more melancholy side of the repertoire, Beczala utilizes to the full the possibilities they offer for subtle shadings. Since his spectacular debut at the Lindenoper in Berlin and a premiere at the Zurich Opera that was his home for many years, this Polish tenor has been virtually synonymous with the protagonist of Un ballo in maschera. Beczala changes genre for the “Ingemisco” from Verdi’s Requiem (unless one shares the opinion that this requiem mass is in fact Verdi’s best “opera”), in which he brings to expression the trajectory from humility to hope that is intrinsic to it. Variety is also guaranteed by the selection of tenor arias from rarely performed Verdi operas such as Les vepres siciliennes and I Lombardi alla prima crociata, in which Piotr Beczala once again demonstrates the lissom elegance of his phrasing.

Po prostu – Verdi! W związku z obchodami 200.rocznicy urodzin kompozytora Piotr Beczała wydał album, na którym znalazły się największe arie operowe z dorobku Verdiego. Artyście – obecnie jednemu z najsłynniejszych tenorów na świecie – towarzyszą równie „wielkie” postaci: Ewa Podleś (kontralt) i Mariusz Kwiecień (baryton). W każdej „składance” tkwi pewne niebezpieczeństwo – brak dramaturgii całości. Jednak w tym przypadku poszczególne arie są odrębnymi całościami, którym Beczała nadaje swą mistrzowską kreację. Możemy zatem słuchać bez obaw skupiając uwagę na „odgrywaniu” poszczególnych postaci operowych przez artystę. Orkiestra pod dyrekcją Łukasza Borowicza doskonale wpisuje się w tę scenerię. Opera Verdiego w pigułce! Dla wielbicieli Verdiego i Beczały.
Alina Mądry - Audio Video 05-2013

Zobacz także:

  • ALC 1602
  • CDA 1822/23
  • BRIDG 9493
  • ARS 38550
  • KAR 2103
  • Q 17002
  • WER 73642
  • WER 73682
  • ARS 38832
  • WER 64252