evoe003 

Wydawnictwo: Evoe Music
Nr katalogowy: EVOE 003
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2017
EAN: 5905279916036
Dostępność: w magazynie

54,00 zł
Zamów EVOE 003
Zamów

Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski


Zobacz także:

  • LWC 1114
  • AYRA 02
  • CC 72746
  • C 112851
  • CAR 83141
  • JBR 009

Vivaldi: Carnevale di Venezia

Evoe Music - EVOE 003
Wykonawcy
Natalia Kawalek
Jakub Jozef Orlinski
Miriam Albano
Stefan Plewniak
Cappella dell'Ospedale della Pieta
Nagrody i rekomendacje
 
Audio Video Płyta Miesiąca Music Island Recommends
 
L'Olimpiade, RV 725
Il Giustino, RV 717
Longe mala, umbrae, terrores, RV 629
Griselda, RV 718
Juditha Triumphans, RV 644
Il Farnace, RV 711
Il Tigrane, RV 740
Stefan Plewniak - skrzypek i dyrygent - w roku 2013 powołał do życia zespół Cappella dell'Ospedale della Pieta. Nazwa pochodzi od dziewczęcej orkiestry działającej w weneckim sierocińcu, którą od 1703 roku kierował Antonio Vivaldi. Był to zespół słynny w całej ówczesnej Europie, na którego występy przybywali nawet władcy. Maestro Vivaldi wiele z utworów właśnie napisał z myślą o tym zespole. Obecnie reaktywowana kapela wenecka nawiązuje do jego muzyki i innych weneckich mistrzów. Muzycy dawni wywodzący się z Włoch, Polski, Austrii, Francji i Białorusi podarowali nam interesującą płytę muzycznie nawiązującą do okresu karnawału w Wenecji. Są to fragmenty utworów Vivaldiego - symfonii i arii z oper, które razem odtwarzają zróżnicowaną atmosferę towarzyszącą karnawałowi weneckiemu - pełnemu zabaw, komedii, oper, kasyn, baletów, pochodów, marionetek, kuglarzy … Na ten czas przywdziewano maski, które do dziś są symbolem Wenecji tak, jak muzyka Vivaldiego. Interpretacja utrzymująca słuchacza w napięciu, pełna kontrastów i ciekawych zwrotów akcji. Na szczególną uwagę zasługuje głos kontratenora - Jakuba Józefa Orlińskiego. Mam nadzieję, że jego głos będzie zachwycał coraz większe kręgi słuchaczy na całym świecie. Wyjątkowo warto!


Carnival in Venice, that people are talking about in the whole Europe, is indeed the accumulation of the numbers of games, which were allowed to be played only in that season, unless there are other special reasons for celebration. In this sort of entartainment we can enumarate comedies, operas, casino games, ballet, parades, bull fights, tightrope dances, puppet shows, and jugglers' and clown's performances. At that period, everyone is allowed to wear masks all day long, even at presence of the doges on the last Thursday of Carnival. In the old days, the Carnival would start on the Second Day of Christmas and indeed in most of modern calendars we would find this annotation. The reason why it was eventually postponed by the officials was the public safety and the fact that mean people were using masks as disguise in order to take revenge on their enemies at that particular time . 1 The form of Venetian opera was evoked by the baroque aesthetics: it demanded richness of impressions, diversity, contrasts, surprises but at the same time full pleasure transmitted from stage. That is why the perfect solution was found in weaving in dramatic action mostly including a couple of romantic plots and love affairs. The public would experience huge load of emotions like anger and love, jealousy and loneliness, sorrow and triumph, and so four of the protagonists ware made to go through this whole scale of emotions on stage. This approach let the composers form the music as a multisegmental piece made of the contrasted melodies. We could argue about the advantages and disadvantages of Venetian opera. (...) We need to remember though that we are dealing with the mass entertainment repertoire and so artistic but not necessarily highly ambitious. Venice on average would present five operas per year! Focusing on the plot of the opera from 2nd half of the XVII c., we can state that it resembles our criminal literature. It is full of intrigues, suspense and surprises, and the main trigger for these mentioned above is love.

Stefan Plewniak - skrzypek i dyrygent - w roku 2013 powołał do życia zespół Cappella dell'Ospedale della Pieta. Nazwa pochodzi od dziewczęcej orkiestry działającej w weneckim sierocińcu, którą od 1703 roku kierował Antonio Vivaldi. Był to zespół słynny w całej ówczesnej Europie, na którego występy przybywali nawet władcy. Maestro Vivaldi wiele z utworów właśnie napisał z myślą o tym zespole. Obecnie reaktywowana kapela wenecka nawiązuje do jego muzyki i innych weneckich mistrzów. Muzycy dawni wywodzący się z Włoch, Polski, Austrii, Francji i Białorusi podarowali nam interesującą płytę muzycznie nawiązującą do okresu karnawału w Wenecji. Są to fragmenty utworów Vivaldiego - symfonii i arii z oper, które razem odtwarzają zróżnicowaną atmosferę towarzyszącą karnawałowi weneckiemu - pełnemu zabaw, komedii, oper, kasyn, baletów, pochodów, marionetek, kuglarzy … Na ten czas przywdziewano maski, które do dziś są symbolem Wenecji tak, jak muzyka Vivaldiego. Interpretacja utrzymująca słuchacza w napięciu, pełna kontrastów i ciekawych zwrotów akcji. Na szczególną uwagę zasługuje głos kontratenora - Jakuba Józefa Orlińskiego. Mam nadzieję, że jego głos będzie zachwycał coraz większe kręgi słuchaczy na całym świecie. Wyjątkowo warto!
Alina Mądry - Audio Video 01-2017