pas1031
Wydawnictwo: Passacaille
Nr katalogowy: PAS 1031
Nośnik: 1 CD
Data wydania: lipiec 2017
EAN: 5425004170316
54,00zł
Zamów
Dostępność:
w magazynie
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): hiszpański
Rodzaj: kantata

Ibarrien: Arde El Furor - Andalusian works of the 18th century

Passacaille - PAS 1031
Wykonawcy
Mariá Espada, soprano
José Hernández, alto
Orquesta Barroca de Sevilla / Diego Fasolis
Nagrody i rekomendacje
 
Audio Video Płyta Miesiąca Music Island CD of the Month
 
Utwory na płycie:
Iribarren:
Arde el furor intrepido
Prosigue acorde lira
Nebado Albergue
Alegrese la tierra

Torrens:
Guiados de una estrella reluciente
Soberano Senor
O! Adalid invencible
Katedra w Maladze, w Andaluzji, w południowej Hiszpanii … Powstawała bardzo długo. Budowana w latach 1528-1782 nie była wolna od wielu zawirowań. Ale i tam w XVIII wieku rozkwitała muzyka. Dziś miejscem w Hiszpanii, które kojarzymy z muzyką dawną jest przede wszystkim Madryt, bo przychodzi nam od razu na myśl choćby Domenico Scarlatii i jego uczeń Antonio Soler. Wielcy mistrzowie gry na klawesynie, kompozytorzy wiekopomnych dzieł klawiszowych. Ale muzyczna Hiszpania XVIII wieku to także inne miejsca, które warto odkryć. Tak, jak czyni to Diego Fasolis wraz z muzykami Orquesta Barroca de Sevilla. To niezwykła muzyczna wycieczka do katedry w Maladze, do muzyki tam powstającej przed wiekami, której nie znaliśmy do tej pory. W znacznej mierze nieznani dziś kompozytorzy, jak Juan Francés de Iribarren (1699-1767) i Jayme Torrens (1741-1803), byli - jeden po drugim - maestro di capella katedry w Maladze. Ich dzieła - na tej płycie villancica i cantady - czekają na nasz zachwyt. W takim wykonaniu, pełne południowego ognia, nie mogą czekać długo. Fantastyczne.


In the 18th century, musical life in Spain flourished not only at the court in Madrid, but also at the great cathedrals of the country, which were, since Siglo d’oro, no less important centers of music in the sixteenth century. The present recording with the Orquesta Barroca de Sevilla under Diego Fasolis presents some charming works from the repertoire of the Cathedral of Malaga. The today largely unknown composers show that Spain was by no means a musical diaspora around the middle of the 18th century, but, besides Scarlatti, Soler and Boccherini, still offers a whole series of unknown works.

Katedra w Maladze, w Andaluzji, w południowej Hiszpanii … Powstawała bardzo długo. Budowana w latach 1528-1782 nie była wolna od wielu zawirowań. Ale i tam w XVIII wieku rozkwitała muzyka. Dziś miejscem w Hiszpanii, które kojarzymy z muzyką dawną jest przede wszystkim Madryt, bo przychodzi nam od razu na myśl choćby Domenico Scarlatii i jego uczeń Antonio Soler. Wielcy mistrzowie gry na klawesynie, kompozytorzy wiekopomnych dzieł klawiszowych. Ale muzyczna Hiszpania XVIII wieku to także inne miejsca, które warto odkryć. Tak, jak czyni to Diego Fasolis wraz z muzykami Orquesta Barroca de Sevilla. To niezwykła muzyczna wycieczka do katedry w Maladze, do muzyki tam powstającej przed wiekami, której nie znaliśmy do tej pory. W znacznej mierze nieznani dziś kompozytorzy, jak Juan Francés de Iribarren (1699-1767) i Jayme Torrens (1741-1803), byli - jeden po drugim - maestro di capella katedry w Maladze. Ich dzieła - na tej płycie villancica i cantady - czekają na nasz zachwyt. W takim wykonaniu, pełne południowego ognia, nie mogą czekać długo. Fantastyczne.
Alina Mądry - Audio Video 08-2017

Zobacz także:

  • AE 10093
  • C 924161
  • FHR 046
  • EXCL 00099
  • SIGCD 512
  • ALC 1363
  • P 21056N
  • SWR 19031
  • TXA 17088
  • CAR 83474