Wydawnictwo: Signum Classics
Nr katalogowy: SIGCD 435
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2016
EAN: 635212043523
Dostępność: w magazynie

54,00 zł
Zamów SIGCD 435
Zamów

Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok, klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: aria

Zobacz także:

  • GEN 17466
  • LHW 050
  • PACD 96059/60
  • DHR 8048
  • AN 28783
  • VKJK 1627

Bach / Handel / Mozart: Aksel! Arias By Bach, Handel & Mozart

Signum Classics - SIGCD 435
Wykonawcy
Aksel Rykkvin, treble
Orchestra of the Age of Enlightment / Nigel Short
Nagrody i rekomendacje
 
Klassik.com EDR Diapason 5 Toccata CD Tipp MusicWeb Recording of the Month Music Island Recommends Classic FM Editor's Choice Audio Video Płyta Miesiąca
 
Johann Sebastian Bach:
Jauchzet Gott in allen Landen, BWV 51
Mein gläubiges Herze, BWV 68
Bist du bei mir, BWV 508
Quia respexit from Magnificat in D Major, BWV 243
Angenehmer Zephyrus from Zerreißet, zersprenget, zertrümmert die Gruft, BWV 205

George Frideric Handel:
Happy, oh thrice happy we from Joshua, HWV 64
Chi m’insegna il caro padre?
Barbara! io ben lo so from Alcina, HWV 34
Lascia ch’io pianga from Rinaldo, HWV 7
Eternal Source of Light Divine, HWV 74
How beautiful are the feet of Them
Thou art gone up on high from Messiah, HWV 56
Let the bright Seraphim in burning row from Samson, HWV 57
Oh! Had I Jubal’s lyre from Joshua, HWV 64

Wolfgang Amadeus Mozart:
Voi, che sapete che cosa e amor
Non so piu cosa son, cosa faccio from Le nozze di Figaro, K. 492
Alleluia from Exsultate jubilate, K. 165
Trzynastoletni Aksel Rykkvin zachwyca nas swoim chłopięcym sopranem, wyjątkowo dojrzałą interpretacją i wprost zniewalającą muzykalnością. Mamy poczucie, że o ile Johann Sebastian Bach pisał arie w kościelnych kantatach dla chłopców, o tyle George Frideric Handel czy Wolfgang Amadeus Mozart raczej tego nie czynili. Ich wirtuozowskie arie powstawały z przeznaczeniem dla kastratów dysponujących ogromną skalą głosu i nieprawdopodobną wirtuozerią wokalną. Dlatego Aksel Rykkvin chwilami brzmi może zbyt „dziecięco”. A i w czasach Bacha chłopcy później przechodzili mutację - w wieku nawet 18 lat. Mieli zatem więcej czasu na szkolenie głosu i wypracowanie dojrzałości wykonawczej. To jednak nie stoi na przeszkodzie, aby nie wpaść w zachwyt głosu tego chłopca z płyty. A orkiestra pod dyrekcją Nigela Shorta w sposób delikatny mu towarzyszy, nie zaburzając proporcji. Jak sam przyznał - Aksel uwielbiał śpiewać od dziecka. Mieszka z rodzicami w Oslo i tam rozpoczął swoją przygodę ze śpiewem w katedralnym chłopięcym chórze, jak jego starszy brat. Uwielbia słuchać Emmę Kirby, Cecilię Bartoli i Andreasa Scholla. Jak potoczy się dalej kariera chłopca obdarzonego anielskim głosem? Będziemy nadsłuchiwać, a tymczasem słuchajmy i zachwycajmy się!


Norwegien boy-soprano Aksel Rykvvin has quickly built a reputation as a rare talent, combining an intelligent musicality with a beautifully resonant treble voice. On his debut recording he is accompanied by The Orchestra of the Age on Enlightenment under Nigel Short (leader of award-winning chamber choir Tenebrae), in a selection of arias by Mozart, Handel and JS Bach. Many of the arias performed are considered too technically demanding for boy singers in the present day – in particular Mozart’s Exsultate Jubilate which was composed for the castrato Venunzio Rauzzini, and several of Bach’s Cantatas which were written at a time when singers often maintained their treble voices until the ages of 16 or 17.

Trzynastoletni Aksel Rykkvin zachwyca nas swoim chłopięcym sopranem, wyjątkowo dojrzałą interpretacją i wprost zniewalającą muzykalnością. Mamy poczucie, że o ile Johann Sebastian Bach pisał arie w kościelnych kantatach dla chłopców, o tyle George Frideric Handel czy Wolfgang Amadeus Mozart raczej tego nie czynili. Ich wirtuozowskie arie powstawały z przeznaczeniem dla kastratów dysponujących ogromną skalą głosu i nieprawdopodobną wirtuozerią wokalną. Dlatego Aksel Rykkvin chwilami brzmi może zbyt „dziecięco”. A i w czasach Bacha chłopcy później przechodzili mutację - w wieku nawet 18 lat. Mieli zatem więcej czasu na szkolenie głosu i wypracowanie dojrzałości wykonawczej. To jednak nie stoi na przeszkodzie, aby nie wpaść w zachwyt głosu tego chłopca z płyty. A orkiestra pod dyrekcją Nigela Shorta w sposób delikatny mu towarzyszy, nie zaburzając proporcji. Jak sam przyznał - Aksel uwielbiał śpiewać od dziecka. Mieszka z rodzicami w Oslo i tam rozpoczął swoją przygodę ze śpiewem w katedralnym chłopięcym chórze, jak jego starszy brat. Uwielbia słuchać Emmę Kirby, Cecilię Bartoli i Andreasa Scholla. Jak potoczy się dalej kariera chłopca obdarzonego anielskim głosem? Będziemy nadsłuchiwać, a tymczasem słuchajmy i zachwycajmy się!
Alina Mądry - Audio Video 09-2016