koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ptc5186625
Wydawnictwo: Pentatone
Nr katalogowy: PTC 5186625
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: październik 2017
EAN: 827949062568
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: 20 wiek do 1960, współczesna
Obszar (język): niemiecki, angielski
Instrumenty: skrzypce
Rodzaj: koncert

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Britten / Hindemith: Violin Concertos

Pentatone - PTC 5186625
Wykonawcy
Arabella Steinbacher, violin
Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin / Vladimir Jurowski
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
Benjamin Britten:
Violin Concerto Op. 15

Paul Hindemith:
Massig bewegte Halbe
Langsam
Lebhaft
Benjamin Britten (1913-1976) i Paul Hindemith (1895-1963) ukończyli swe koncerty skrzypcowe niemal w tym samym czasie - latem 1939 roku. Znamienny to czas dla Europy wkraczającej w koszmar wojny. Losy obu kompozytorów toczyły się odmiennie. Z pewnością jednak obaj wywarli ogromny wpływ na muzykę XX wieku. Koncerty skrzypcowe w wykonaniu Arabelli Steinbacher wyraźnie pokazują, jak szeroką paletą możliwości wyrazowych i technicznych obaj twórcy dysponowali. Jest to muzyka niezwykle wymagająca, zarówno pod względem technicznym, jak i interpretacyjnym. Skrzypaczka wraz z Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin prowadzoną przez Władimira Jurowskiego jednoznacznie to demonstrują. Wirtuozeria, ekspresja, urzekający liryzm wyłaniający się w różnych momentach - to wszystko każe uznać tę interpretację za wyjątkową.


Breathtaking virtuosity flows seamlessly with expansive lyrical passages and fiendish passagework in this commanding performance by Arabella Steinbacher of the restless and technically demanding violin concertos of Britten and Hindemith in this new release from PENTATONE, with the Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin conducted by Vladimir Jurowski.

Britten's haunting and mesmerising violin concerto is considered one of the century's finest. The three contrasting movements are replete with grand theatrical gestures, unabashed lyricism, and show-stopping pyrotechnics, and the work closes with an austere passacaglia of other-wordly beauty and power Following the work's enthusiastic reception at its premiere in 1940 at Carnegie Hall, Britten declared ''So far, it is without question my best piece''.

''Britten and Hindemith completed their concertos at about the same time,'' writes Steinbacher, "both are absolutely bursting with emotional turmoil, persisting precariousness, and latent despair.'' Steinbacher feels a particular affinity with the Hindemith concerto. ''Every artist introduces his own life experiences and personal feelings into his interpretations ... with the Hindemith concerto, 1 have an extremely close, even private connection, as my father knew Hindemith rather well.''

Steinbacher's previous recordings for PENTATONE have received widespread praise. For her playing in the Mendelssohn and Tchaikovsky violin concertos, Gramophone commented ''one could hardly wish for a more expressive account of both concertos''; for the Korngold and Bruch Violin Concertos, Gramophone noted Steinbacher's ''easy virtuosity with concern to find the right tone and nuance for every phrase''. And BBC Music Magazine said of her last album, Fantasies, Rhapsodies, Daydreams, that it was ''recorded in glowing sound that feels astonishingly lifelike ... this recital is something of a triumph''.

The album was recorded at the Haus des Rundfunks, RBB, Berlin, Germany in April 2017

Benjamin Britten (1913-1976) i Paul Hindemith (1895-1963) ukończyli swe koncerty skrzypcowe niemal w tym samym czasie - latem 1939 roku. Znamienny to czas dla Europy wkraczającej w koszmar wojny. Losy obu kompozytorów toczyły się odmiennie. Z pewnością jednak obaj wywarli ogromny wpływ na muzykę XX wieku. Koncerty skrzypcowe w wykonaniu Arabelli Steinbacher wyraźnie pokazują, jak szeroką paletą możliwości wyrazowych i technicznych obaj twórcy dysponowali. Jest to muzyka niezwykle wymagająca, zarówno pod względem technicznym, jak i interpretacyjnym. Skrzypaczka wraz z Rundfunk-Sinfonieorchester Berlin prowadzoną przez Władimira Jurowskiego jednoznacznie to demonstrują. Wirtuozeria, ekspresja, urzekający liryzm wyłaniający się w różnych momentach - to wszystko każe uznać tę interpretację za wyjątkową.
Alina Mądry - Audio Video 10-2017

Zobacz także:

  • CC 72771
  • H 93257
  • CDH 55438
  • BRIDG 9487
  • LWC 1138
  • OC 1881
  • AUDITE 97734
  • ONYX 4169
  • ACD 22759
  • TXA 17098