koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc24295
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Nr katalogowy: ACC 24295
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2015
EAN: 4015023242951
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: obój
Rodzaj: koncert, sonata, aria

Handel: My Favourite Instrument

Accent - ACC 24295
Wykonawcy
Xenia Löffler, oboe
Marie Friederike Schöder, soprano
Batzdorfer Hofkapelle
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 Audio Video Płyta Miesiąca Toccata CD Tipp Music Island Recommends
 
Concerto for Oboe g-moll HWV 297
Geloso Tormento - aria from Almira
Almira Suite
Vedrai s'a tuo dispetto - aria from Almira
Oboe Sonata c-moll HWV 366
Qui l'aguel - aria from Aci, Galatea e Polifemo
Concerto doppio for oboe, bassoon, strings and b.c.
Trio Sonata B Dur HWV 388
Ouverture from Teseo (Dresdner Version)
Moriro, ma vendicata - aria from Teseo
"I wrote like the devil in those days, especially for the hautbois, which was my favourite instrument", Georg Friedrich Handel reminisced on his youthful years. Throughout his life, the oboe was to play an outstanding role for him; for no other instrument did he compose such passionate, dramatic and virtuosic soli. The Batzdorfer Hofkapelle presents here a selection of the most beautiful works of Handel with the oboe – beginning with the early Hamburg period and his sojourn in Rome and concluding with his London period. The recording includes excerpts from the operas Almira, HWV 1 and Teseo, HWV 9, from the latter the vengeance aria Moriro, ma vendicata with its maniacal coloraturas in both the singing voice and the oboe. In the instrumental works recorded here, the spectrum extends from oboe sonatas and trio sonatas to concertos.

The oboist Xenia Löffler, member of the Berlin Academy of Early Music, is an internationally sought-after soloist. She proves herself on this recording to be a top-notch Handel specialist who knows how to perform both the lyrical and the dramatic moments of this music with elegance and verve. The vocal parts in the arias with oboe are sung by the young coloratura soprano Marie Friederike Schöder, a shooting star of the baroque scene whose voice convinces listeners with its extraordinary fluency and lightness in the high range.

Najczęściej George Frideric Handel kojarzy się słuchaczom muzyki barokowej z operami i oratoriami, bo do nich rzeczywiście przykładał dużą wagę w swym twórczym życiu. Zachowały się jednak także wzmianki w jego korespondencji, głównie tej z młodzieńczych lat, że szczególnymi względami darzył obój. Rzeczywiście w zachowanej spuściźnie wiele znajdziemy utworów przeznaczonych na ten instrument. W wielu także obojowi przypisał Handel partie solowe. Ta płyta jest tego znakomitym przykładem. Odnajdujemy tu zarówno sonaty solowe, triowe, koncerty, jak i fragmenty z oper - głównie arie z Almiry i Teseo. Jest to muzyka porywająca, namiętna, często o wirtuozowskim charakterze. Nie brakuje też fragmentów refleksyjnych, jak choćby trzecia część Affetuoso z podwójnego koncertu na obój i fagot. Ostatnim utworem na płycie jest aria Moriro, ma vendicata z opery Teseo HWV 9 - niezwykle gwałtowna, pełna skrajnych afektów „zamyka” efektownie płytę. Muzycy z zespołu Batzdorfer Hofkapelle wraz z solistami prezentują wybór najpiękniejszych utworów Handla z obojem w roli głównej. Oboistce Xenii Löffler i sopranistce Marie Friederike Schöder wraz z zespołem udało się stworzyć płytę przebojową, znakomitą muzycznie, różnorodną emocjonalnie. Wyborne.
Alina Mądry - Audio Video 03-2015

Zobacz także:

  • ACC 24353
  • ACC 26411
  • AYHC 03
  • TXA 18110
  • ACC 24351
  • ARS 38561
  • CDA 68265
  • CDA 68221
  • SWR 19519
  • CHAN 10991