koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc24296
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Seria: Mozart Piano Concertos - Cristofori
Nr katalogowy: ACC 24296
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2015
EAN: 4015023242968
66,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: pianoforte
Rodzaj: koncert

Mozart: Piano Concertos KV 238 & KV 246

Accent - ACC 24296
Wykonawcy
Arthur Schoonderwoerd, pianoforte
Francisco Fernández-Rueda, tenor
Cristofori
Nagrody i rekomendacje
 
Toccata Platte Des Monats Music Island Recommends
 
Piano Concertos KV 238 & KV 246
Si mostra la sorte KV 209
Con ossequio, con rispetto KV 210
This recording includes works composed by Wolf - gang Amadeus Mozart in Salzburg: two short concert arias for tenor written in May 1775 and two piano concertos composed in January and April 1776. The Concerto di cembalo in B flat K. 238 provides an interesting insight into musical practice in the second half of the eighteenth century. The first and third movements are designed for an orchestra with two oboists who change instruments in the second movement, playing flutes in the Andante un poco adagio . Versatility and flexibility were commonplace virtues at this time. Mozart himself was not only an excellent violinist and viola player, but also played the organ, harpsichord, clavichord and piano.

Kolejna płyta sygnowana przez wytwórnię Accent, zespół Cristofori i solistę Arthura Schoonderwoerda, który na instrumentach klawiszowych z epoki Mozarta prezentuje jego koncerty „fortepianowe”. Tym razem mamy do czynienia z dwoma koncertami skomponowanymi w 1776 roku jeszcze w Salzburgu. Do tego dołączono powstałe również w Salzburgu rok wcześniej dwie krótkie arie koncertowe na tenor i orkiestrę. Zgromadzony na płycie mozartowski repertuar, jak i sposób jego realizacji przez muzyków jest interesującym wejrzeniem w XVIII-wieczną praktykę wykonawczą. Spoglądając szczególnie na Koncert B-dur KV 238 możemy się przekonać, że muzycy grali wówczas na kilku instrumentach - a zmiana w poszczególnych częściach oboju na flet, której dokonywał ten sam muzyk, była czymś zupełnie powszechnym. Fascynująco brzmi także wczesny fortepian, będący rekonstrukcją instrumentu z epoki z około 1770 roku. Ciekawa prezentacja salzburskiej twórczości Mozarta.
Alina Mądry - Audio Video 03-2015

Zobacz także:

  • GEN 24864
  • ACDOE 1402
  • PTC 5187059
  • CHAN 20165
  • LWC 1264
  • GEN 23844
  • AVI 8553512
  • COV 92310
  • EPRC 052
  • KTC 1704