koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc24345
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Nr katalogowy: ACC 24345
Nośnik: 1 CD
Data wydania: kwiecień 2018
EAN: 4015023243453
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: renesans, barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: organy, kornet
Rodzaj: hymn, pieśń

Gabrieli / Bassano / Gabrieli: San Marco di Venezia - The Golden Age

Accent - ACC 24345
Wykonawcy
Les Traversees Baroques:
Anne Magouet, soprano
Capucine Keller, soprano
Paulin Bündgen, alto
Pascal Bertin, alto
Hugues Primard, tenor
Vincent Bouchot, tenor
Renaud Delaigue, bass
Judith Pacquier, cornett
Sarah Dubus, cornett
Claire McIntyre, sackbut
Abel Rohrbach, sackbut
James Wigfull, sackbut
Monika Fischaleck, bassoon
Laurent Stewart, organ / Etienne Meyer
Nagrody i rekomendacje
 
ResMusica La Clef Music Island Recommends
 
Giovanni Gabrieli:
Confitebor tibi Domine a 13
Miserere mei a 6
Canzon prima a 5
Vox Domini a 10
Canzon terza
O Jesu mi dulcissime a 8
Exaudi Deus a 7

Giovanni Bassano:
Viri Sancti a 6
Quem vidistis pastores a 8
Nativitas tua a 7
Deus, qui beatum Marcum a 8
Hodie Christus a 7
Ave Regina a 12

Claudio Merulo:
Canzon alla francese, dita la Benvenuta
Canzon a la francese, dita la Bovia

Andrea Gabrieli:
Toccata del nono tono

Giovanni Bassano/Pierluigi da Palestrina:
Ave Maria
Veni dilecte mi
Wenecja od XVI do XVIII wieku była czołowym ośrodkiem muzycznym w Europie. Czas końca XVI i XVII wieku był szczególnie istotny dla rozwoju muzyki, i to zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej z elementem wirtuozerii włącznie. To tam ukształtowały się główne muzyczne gatunki w tym czasie, które były drogowskazem aż do końca XVIII wieku dla całej muzyki europejskiej. Bazylika św. Marka i aktywność muzyczna, która w jej wnętrzach miała miejsce, odgrywały w tym pierwszoplanową rolę. Maestri di capella, organiści i instrumentalni wirtuozi byli bohaterami tego „złotego wieku”: Giovanni Bassano, Andrea i Giovanni Gabrieli czy Claudio Merulo. Na tej płycie możemy podziwiać to bogactwo w równie bogatym inter-pretacyjnie i brzmieniowo (szczególnie instrumenty dęte: puzony i kornety) wykonaniu.


It is well known that in Venice a “Golden Age” of compositional, vocal, and instrumental musical creativity and virtuosity emerged, then flourished during the mid-1500s to the mid-1700s. The 16th century experienced a substantial development in the cappella ducale of Saint Mark’s which, until the end of the 17th century, remained the leading centre of musical activity in the city. Evidence of this comes from the profusion of significant musicians which it received in that “Golden Age”: either as maestri di cappella, or as organists (Claudio Merulo, Andrea and Giovanni Gabrieli), or as virtuoso instrumentalists (the cornett player Giovanni Bassano).

Claudio Merulo and Andrea Gabrieli played a decisive role in the simultaneous emergence of Venetian keyboard and stile concertato music. The latter’s nephew Giovanni Gabrieli can be thought of as the standard-bearer of the Venetian School as a whole. The cornett virtuoso Giovanni Bassano composed magnificent polychoral motets in stile concertato for the idiosyncratic liturgy found at St Mark’s. With such works Bassano emerges as the worthy successor of the Gabrielis.

Recording: 16-19 July 2017, l’Église Saint Martin de Hoff, Sarrebourg, Moselle (France), Tr. 3,7,15: 19-20 October 2017, Chiesa di Valvasone (Italy)

Wenecja od XVI do XVIII wieku była czołowym ośrodkiem muzycznym w Europie. Czas końca XVI i XVII wieku był szczególnie istotny dla rozwoju muzyki, i to zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej z elementem wirtuozerii włącznie. To tam ukształtowały się główne muzyczne gatunki w tym czasie, które były drogowskazem aż do końca XVIII wieku dla całej muzyki europejskiej. Bazylika św. Marka i aktywność muzyczna, która w jej wnętrzach miała miejsce, odgrywały w tym pierwszoplanową rolę. Maestri di capella, organiści i instrumentalni wirtuozi byli bohaterami tego „złotego wieku”: Giovanni Bassano, Andrea i Giovanni Gabrieli czy Claudio Merulo. Na tej płycie możemy podziwiać to bogactwo w równie bogatym inter-pretacyjnie i brzmieniowo (szczególnie instrumenty dęte: puzony i kornety) wykonaniu.
Alina Mądry - Audio Video 06-2018

Zobacz także:

  • ACC 24282
  • ACD 22311
  • CDA 67957
  • CHR 77422
  • QTZ 2125
  • KTC 1623
  • AUDITE 97731