koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
acc25320
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Accent
Nr katalogowy: ACC 25320
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2021
EAN: 4015023253209
66,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: kantata, christmas

Bach: Kantaten im Januar

Accent - ACC 25320
Wykonawcy
Anna Geschwend, soprano
Lucia Napoli, alto
Stephan Scherpe, tenor
Thomas Bauer, bass
La Petite Bande / Sigiswald Kuijken
Nagrody i rekomendacje
 
Classica 4 Diapason 5 Music Island CD of the Month
 
Kantate »Alles nur nach Gottes Willen«, BWV 72
Kantate »Ich stehe mit einem Fuß im Grabe«, BWV 156
Kantate »Ich hab in Gottes Herz und Sinn«, BWV 92
Bachowskie kantaty zawsze są kuszącym materiałem. Mimo wielkich, już zakończonych pro-jektów nagraniowych, które objęły wszystkie zachowane kantaty, nadal cieszą się niesłab-nącym zainteresowaniem wykonawców i słuchaczy. Masaaki Suzuki ze swoim Bach Collegi-um Japan i Sigiswald Kuijken z La Petite Bande zarejestrowali wszystkie kantaty, ale mimo to nie mogą się oderwać od tej muzyki. Ty razem powraca Kuijken, który sięga do trzech kantat napisanych przez Bacha dla kościoła św. Tomasza w Lipsku na przełomie stycznia i lutego, które były wykonywane w latach 1725-1729. Wykonawczo - jak zawsze u Kuijkena - obsada pojedyncza, zarówno wokalna, jak i instrumentalna. Sprawia to, że czytelność tego wykonania i przejrzyste brzmienie są sprowadzone do maksimum. Rewelacyjne.


Even after the completion of the highly praised Bach cantata series, which was release dbetween 2004 and 2014, and in which La Petite Bande recorded cantatas for every Sunday of the liturgical year, Sigiswald Kuijken still does not let goof his great passion for Johann Sebastian Bach. He turn sonce again to the cantatas and presents on his new recording three works that Bach wrote for the end of January and the beginning of February, and that he performed in Leipzig at StThomas 'Church between 1725 and 1729. Two of these cantatas - BWV72 "Allesnurnach Gottes Willen" (1726) and BWV156 "Ich stehe mit einem Fuß im Grabe" (1729) - were composed for the third Sunday after Epiphany, and the other one - BWV92 "Ich hab in Gottes Herz und Sinn" (1725) - for the Sunday Septuagesima ,i.e. for two weeks later. Kuijken remainstruet o his performing decisions for the cantata series: all instrumental and vocal parts are occupied only by soloists, which results in a very transparent sound and makes the structure sandlayers of Bach's some times highly complex works always easily audible.

Recording: 2–5 February 2020, Konzerthaus Blaibach (Germany).

Bachowskie kantaty zawsze są kuszącym materiałem. Mimo wielkich, już zakończonych pro-jektów nagraniowych, które objęły wszystkie zachowane kantaty, nadal cieszą się niesłab-nącym zainteresowaniem wykonawców i słuchaczy. Masaaki Suzuki ze swoim Bach Collegi-um Japan i Sigiswald Kuijken z La Petite Bande zarejestrowali wszystkie kantaty, ale mimo to nie mogą się oderwać od tej muzyki. Ty razem powraca Kuijken, który sięga do trzech kantat napisanych przez Bacha dla kościoła św. Tomasza w Lipsku na przełomie stycznia i lutego, które były wykonywane w latach 1725-1729. Wykonawczo - jak zawsze u Kuijkena - obsada pojedyncza, zarówno wokalna, jak i instrumentalna. Sprawia to, że czytelność tego wykonania i przejrzyste brzmienie są sprowadzone do maksimum. Rewelacyjne.
Alina Mądry - Audio Video 01-2021

Zobacz także:

  • RCD 1127
  • C 230
  • EPRC 055
  • AV 2620
  • SIGCD 847
  • ACD 22841
  • PMR 0125
  • CC 72953
  • AVI 8553540
  • LWC 1258