Nr katalogowy: ACC 25320
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2021
EAN: 4015023253209
Bach: Kantaten im Januar
Accent - ACC 25320Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Anna Geschwend, soprano
Lucia Napoli, alto
Stephan Scherpe, tenor
Thomas Bauer, bass
La Petite Bande / Sigiswald Kuijken
- Alles nur nach Gottes Willen
- O selger Christ, der allzeit seinen Willen
- Mit allem, was ich hab und bin
- Kantate BWV 72 "Alles nur nach Gottes Willen" - 1 Coro "Alles nur nach Gottes Willen"
- 2 Recitativo e Arioso "O selger Christ, der allzeit seinen Willen"
- 3 Aria "Mit allem, was ich hab und bin"
- 4 Recitativo "So glaube nun!"
- 5 Aria "Mein Jesus will es tun"
- 6 Choral "Was mein Gott will, das g'scheh allzeit"
- Kantate BWV 156 "Ich stehe mit einem Fuß im Grabe" - 1 Sinfonia
- 2 Choral e Aria "Ich steh mit einem Fuß im Grabe"
- 3 Recitativo "Mein Angst und Not"
- 4 Aria "Herr, was du willt, soll mir gefallen"
- 5 Recitativo "Und willst du, dass ich nicht soll kranken"
- 6 Choral "Herr, wie du will't, so schick's mit mir"
- Kantate BWV 92 "Ich hab in Gottes Herz und Sinn" - 1 Coro "Ich hab in Gottes Herz und Sinn"
- 2. Choral e Recitativo "Es kann mir fehlen nimmermehr"
- 3 Aria "Seht, seht! wie reißt, wie bricht, wie fällt"
- 4 Choral "Zudem ist Weisheit und Verstand"
- 5 Recitativo "Wir wollen nun nicht länger zagen"
- 6. Aria "Das Brausen von den rauhen Winden"
- 7 Choral e Recitativo "Ei nun, mein Gott, so fall ich dir"
- 8 Aria "Meinem Hirten bleib ich treu"
- 9 Choral "Soll ich denn auch des Todes Weg"
Kantate »Ich stehe mit einem Fuß im Grabe«, BWV 156
Kantate »Ich hab in Gottes Herz und Sinn«, BWV 92
Even after the completion of the highly praised Bach cantata series, which was release dbetween 2004 and 2014, and in which La Petite Bande recorded cantatas for every Sunday of the liturgical year, Sigiswald Kuijken still does not let goof his great passion for Johann Sebastian Bach. He turn sonce again to the cantatas and presents on his new recording three works that Bach wrote for the end of January and the beginning of February, and that he performed in Leipzig at StThomas 'Church between 1725 and 1729. Two of these cantatas - BWV72 "Allesnurnach Gottes Willen" (1726) and BWV156 "Ich stehe mit einem Fuß im Grabe" (1729) - were composed for the third Sunday after Epiphany, and the other one - BWV92 "Ich hab in Gottes Herz und Sinn" (1725) - for the Sunday Septuagesima ,i.e. for two weeks later. Kuijken remainstruet o his performing decisions for the cantata series: all instrumental and vocal parts are occupied only by soloists, which results in a very transparent sound and makes the structure sandlayers of Bach's some times highly complex works always easily audible.
Recording: 2–5 February 2020, Konzerthaus Blaibach (Germany).
Bachowskie kantaty zawsze są kuszącym materiałem. Mimo wielkich, już zakończonych pro-jektów nagraniowych, które objęły wszystkie zachowane kantaty, nadal cieszą się niesłab-nącym zainteresowaniem wykonawców i słuchaczy. Masaaki Suzuki ze swoim Bach Collegi-um Japan i Sigiswald Kuijken z La Petite Bande zarejestrowali wszystkie kantaty, ale mimo to nie mogą się oderwać od tej muzyki. Ty razem powraca Kuijken, który sięga do trzech kantat napisanych przez Bacha dla kościoła św. Tomasza w Lipsku na przełomie stycznia i lutego, które były wykonywane w latach 1725-1729. Wykonawczo - jak zawsze u Kuijkena - obsada pojedyncza, zarówno wokalna, jak i instrumentalna. Sprawia to, że czytelność tego wykonania i przejrzyste brzmienie są sprowadzone do maksimum. Rewelacyjne.
Alina Mądry - Audio Video 01-2021