koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
av2383
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Avie
Nr katalogowy: AV 2383
Nośnik: 1 CD
Data wydania: kwiecień 2018
EAN: 822252238327
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: skrzypce, viola da gamba
Rodzaj: sonata, aria

Monteverdi / Caccini / Castello: Songs of Orpheus

Avie - AV 2383
Kompozytor
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Guilio Caccini (1545-1618)
Dario Castello (1590-1658)
Giovanni Paulo Cima, Stefano Landi, Sigismondo D'India, Antonio Brunelli, Tarquinio Merula
Wykonawcy
Karim Sulayman, tenor
Apollo's Fire:
Julie Andrijeski, violin
Johanna Novom, violin
Karina Schmitz, viola
René Schiffer, cello & viola da gamba
Rebecca Landell Reed, cello & viola da gamba
William Simms, theorbo & guitar
Brian Kay, theorbo & guitar
Jeannette Sorrell, harpsichord & organ / Jeannette Sorrell
Nagrody i rekomendacje
 
Grammy Awards Audio Video Płyta Miesiąca Music Island Recommends
 
Claudio Monteverdi:
"Si dolce e ‘l tormento" from Quarto scherzo delle ariose vaghezze, 1624 (arr. J. Sorrell)
"Vi ricorda o bosch’ ombrosi" from L’Orfeo, 1607
"Rosa del ciel" from L’Orfeo
"Tu se’ morta" from L’Orfeo
"Qual honor di te sia degno" from L’Orfeo

Giulio Caccini:
"Dolcissimo sospiro" from "Le nuove musiche", 1602
"Funeste piaggie" from L’Euridice, 1602 (arr. J. Sorrell)

Dario Castello:
Sonata no. 2 in D Minor
Sonata concertata XV, a Quattro voci

Giovanni Paulo Cima:
Sonata no. 1 for Violin & Continuo in G Minor

Sigismondo D'India:
"Piangono al pianger mio" from Le musiche da cantar solo, Milan 1609

Stefano Landi:
"Canta la cicaletta" from Quinto libro di arie da cantarsi ad una voce, 1637 (arr. J. Sorrell)
"T’amai gran tempo" from Secondo libro di arie da cantarsi ad una voce, 1627 (arr. R. Schiffer)

Antonio Brunelli:
"Non havea Febo ancora" from Arie, scherzi, canzonette e madrigali a cantare e suonare, 1613

Tarquinio Merula:
"Folle e ben che si crede" from Curtio precipitato et altri capricii,1638 (arr. J. Sorrell & R. Schiffer)
Mit o Orfeuszu jest od zawsze bardzo żywy w muzyce, ale w początkowej fazie epoki baroku był szczególnie eksplorowany. Z Orfeuszem wiążą się początki opery w muzyce, bowiem Claudio Monteverdi to właśnie na tym micie oparł swe pierwsze dzieło, wówczas określane jako dramma per musica, a nie opera. Ale w idei tej płyty odnajdujemy także inny wymiar tego mitu. Jest to debiut solowy libańsko-amerykańskiego tenora Karima Sulaymana, któremu towarzyszy zespół Apollo’s Fire prowadzony przez Jeannette Sorrell, dla którego Orfeusz na tej płycie stał się uosobieniem śpiewaka wszech czasów. Obok fragmentów z „Orfeusza” Monteverdiego możemy usłyszeć też kompozycje innych włoskich kompozytorów początku XVII wieku: Giulio Caccini, Dario Castello, Giovanni Paulo Cima, Sigismondo D’India, Stefano Landi, Antonio Brunelli i Tarquinio Merula. Muzyka instrumentalna przeplata się z wokalną pod znakiem Orfeusza, między piekłem i niebem, w miłosnym uniesieniu i w zupełnie zjawiskowym wykonaniu Karima Sulaymana i orkiestry barokowej Apollo’s Fire pod kierunkiem Jeannette Sorrell.


Love You To Hell And Back. Lebanese-American tenor Karim Sulayman’s neat encapsulation of the Orpheus myth infuses his solo recording debut, Songs of Orpheus. Orpheus, the greatest singer of all time, famously followed his deceased beloved Eurydice to the gates of Hades in an attempt to bring her back to life. He was thwarted by the gods who forbade him to gaze at her during their journey back to earth. He could not resist, and the tale has been told in numerous musical interpretations including those of Monteverdi and his 17th-century compatriots who are represented on this imaginative album, performed with leading baroque interpreters Jeannette Sorrell and Apollo’s Fire.

Tenor Karim Sulayman makes his solo recording debut with Songs of Orpheus, a traversal of the Orpheus myth heard through musical interpretations of Monteverdi and his 17th century compatriots. He is backed by leading baroque interpreters Jeannette Sorrell and Apollo’s Fire.

Recorded August 20-23, 2017, Saint Paul’s Episcopal Church, Cleveland Heights, Ohio. Played on period instruments

Mit o Orfeuszu jest od zawsze bardzo żywy w muzyce, ale w początkowej fazie epoki baroku był szczególnie eksplorowany. Z Orfeuszem wiążą się początki opery w muzyce, bowiem Claudio Monteverdi to właśnie na tym micie oparł swe pierwsze dzieło, wówczas określane jako dramma per musica, a nie opera. Ale w idei tej płyty odnajdujemy także inny wymiar tego mitu. Jest to debiut solowy libańsko-amerykańskiego tenora Karima Sulaymana, któremu towarzyszy zespół Apollo’s Fire prowadzony przez Jeannette Sorrell, dla którego Orfeusz na tej płycie stał się uosobieniem śpiewaka wszech czasów. Obok fragmentów z „Orfeusza” Monteverdiego możemy usłyszeć też kompozycje innych włoskich kompozytorów początku XVII wieku: Giulio Caccini, Dario Castello, Giovanni Paulo Cima, Sigismondo D’India, Stefano Landi, Antonio Brunelli i Tarquinio Merula. Muzyka instrumentalna przeplata się z wokalną pod znakiem Orfeusza, między piekłem i niebem, w miłosnym uniesieniu i w zupełnie zjawiskowym wykonaniu Karima Sulaymana i orkiestry barokowej Apollo’s Fire pod kierunkiem Jeannette Sorrell.
Alina Mądry - Audio Video 06-2018

Zobacz także:

  • COR 16160
  • CHAN 0760
  • CC 72760
  • CHR 77425
  • AE 10103
  • PN 1801
  • DCD 34215
  • PAS 1035
  • ACC 24343
  • PAS 1036