koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cda68338
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Hyperion
Nr katalogowy: CDA 68338
Nośnik: 1 CD
Data wydania: październik 2020
EAN: 34571283388
58,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: fortepian
Rodzaj: wariacje

Bach: Goldberg Variations

Hyperion - CDA 68338
Wykonawcy
Pavel Kolesnikov, piano
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 Limelight Joker Crescendo Music Island CD of the Year MusicWeb Recording of the Month Music Island CD of the Month
 
Bach:
Goldberg Variations, BWV988
Aria mit verschiedenen Veränderungen
Aria o 32 taktach, która inicjuje jedną z najgenialniejszych kompozycji, jakie powstały w całej historii muzyki - Wariacje Goldbergowskie Johanna Sebastiana Bacha z roku 1741. Początkowa aria tworzy budowę ramową i zamyka cykl. Ta sama, choć nie taka sama. A w środku dziesięć trójek w porządku: taniec, wariacja wirtuozowska i kanon. Całość, 32-częściowa, przeznaczona na klawesyn o dwóch klawiaturach, technicznie wysoce skom-plikowana, wyrazowo wymagająca niezwykłej dojrzałości. Jeśli ma być porywająca - wymaga wykonawcy genialnego. Pavel Kolesnikov pozostał genialny przy fortepianie. Zwiększył swe rozumienie tego arcydzieła poprzez poznanie barokowego tańca. Współpracował przy nag-rywaniu z choreografką Anne Teresa De Keersmaeker. Nie odtwarza tylko tworzy. Na forte-pianie koncertowym gra dźwiękiem wyważonym, precyzyjnym, a jednocześnie emocjonalnie porażającym. Genialne.


‘Intense, emotional and pure’ is how Pavel Kolesnikov describes the experience of making this recording, the fruits of a collaboration between the pianist and choreographer Anne Teresa De Keersmaeker. The spirit of the dance, so fundamental to Bach, is never far away in this compelling new account.

Recorded in St Silas the Martyr, Kentish Town, London, on 16-18 December 2019. Piano: Yamaha CFX.

Aria o 32 taktach, która inicjuje jedną z najgenialniejszych kompozycji, jakie powstały w całej historii muzyki - Wariacje Goldbergowskie Johanna Sebastiana Bacha z roku 1741. Początkowa aria tworzy budowę ramową i zamyka cykl. Ta sama, choć nie taka sama. A w środku dziesięć trójek w porządku: taniec, wariacja wirtuozowska i kanon. Całość, 32-częściowa, przeznaczona na klawesyn o dwóch klawiaturach, technicznie wysoce skom-plikowana, wyrazowo wymagająca niezwykłej dojrzałości. Jeśli ma być porywająca - wymaga wykonawcy genialnego. Pavel Kolesnikov pozostał genialny przy fortepianie. Zwiększył swe rozumienie tego arcydzieła poprzez poznanie barokowego tańca. Współpracował przy nag-rywaniu z choreografką Anne Teresa De Keersmaeker. Nie odtwarza tylko tworzy. Na forte-pianie koncertowym gra dźwiękiem wyważonym, precyzyjnym, a jednocześnie emocjonalnie porażającym. Genialne.
Alina Mądry - Audio Video 12-2020

Zobacz także:

  • CDA 68311/2
  • SIGCD 640
  • ACC 25320
  • PAS 1060
  • COR 16181
  • DMCHR 71386
  • GEN 21747
  • CRC 3836
  • ALC 1445
  • HC 20048