
Wydawnictwo: First Hand Records
Nr katalogowy: FHR 157
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2025
EAN: 5060216344157
Nr katalogowy: FHR 157
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2025
EAN: 5060216344157
Nasze kategorie wyszukiwania
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): hiszpański
Instrumenty: gitara
Rodzaj: pieśń
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): hiszpański
Instrumenty: gitara
Rodzaj: pieśń
The Secrets Of Andalusia
First Hand Records - FHR 157
Kompozytor
Pierre-Francisque Caroubel; Lucas Ruiz de Ribayaz y Fonseca; Francisco Guerau; Orlande de Lassus; Hernando de Cabezon; Francisco Guerau; Jose Marin
Pierre-Francisque Caroubel; Lucas Ruiz de Ribayaz y Fonseca; Francisco Guerau; Orlande de Lassus; Hernando de Cabezon; Francisco Guerau; Jose Marin
Wykonawcy
Victoria Couper, soprano
Konstantinos Glynos, kanun
Ignacio Lusardi Monteverde, flamenco guitar
Lux Musicae London
Victoria Couper, soprano
Konstantinos Glynos, kanun
Ignacio Lusardi Monteverde, flamenco guitar
Lux Musicae London
Trad.:
Durme, durme ijiko de madre (‘Sleep, sleep mother’s little son’)
Caroubel:
Spagnolette
Ribayaz y Fonseca:
Espanoletas
de Lassus
de Cabezon:
Glossada sobre Susana un jur (‘Divisions over our Susanne one day’)
Guerau:
Passacaglia
Marin:
Ojos, pues me desdenáis (‘Eyes, since you scorn me’)
Durme, durme ijiko de madre (‘Sleep, sleep mother’s little son’)
Caroubel:
Spagnolette
Ribayaz y Fonseca:
Espanoletas
de Lassus
de Cabezon:
Glossada sobre Susana un jur (‘Divisions over our Susanne one day’)
Guerau:
Passacaglia
Marin:
Ojos, pues me desdenáis (‘Eyes, since you scorn me’)
We know that key influences on Flamenco date back to Islamic Iberia or the Al-Andalusian era of Spain between the 8th–15th centuries. Yet the first mention of Flamenco by name is not until 1774, where it appears in an epistolary novel, Cartas Marruecas, by the playwright and soldier, José de Cadalso y Vázquez. In collaboration with soprano Victoria Couper, kanun player, Konstantinos Glynos, and oud/Flamenco guitarist, Ignacio Lusardi Monteverde, this album seeks to explore this question by tracing the influences on Flamenco through Arabic music alongside Sephardic song and the Spanish composers of the late-16th to 18th centuries.