koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ktc4035
Wydawnictwo: Etcetera
Nr katalogowy: KTC 4035
Nośnik: 1 CD
Data wydania: maj 2010
EAN: 8711801102566
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: wiolonczela
Rodzaj: sonata

Vivaldi: Cello Sonatas

Etcetera - KTC 4035
Wykonawcy
Roel Dieltiens, cello
Explorations Ensemble
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island CD of the Year Audio Video Płyta Miesiąca Music Island CD of the Month Gramophone Editor's Choice ResMusica La Clef
 
Utwory na płycie:
Sonatas for Cello & B.c. F14 Nr1 RV47 op17/1, Nr3 RV43 op17/3, Nr5 RV40 op17/5, Nr6 RV46 op17/6, Nr7 RV44
Vivaldi was attracted to the cello for its expressive capabilities, which are showcased perfectly on Ensemble Explorations's debut disc on the Etcetera label.

“If you've tended to consider Vivaldi's cello sonatas less interesting than most of his music, then these performances may persuade you to think again...By refusing to accept routine attitudes to articulation and ornamentation, Dieltens compels us to listen anew to typical baroque turns of phrase...Everywhere, the level of artistry is extremely high.” Gramophone Magazine, April 2010

Antonio Vivaldi (1678-1741), jeden z czołowych kompozytorów baroku, chyba w sposób szczególny upodobał sobie wiolonczelę. Instrument o potężnej sile wyrazu, śpiewny a zarazem niezwykle majestatyczny, tkliwy i porażający jednocześnie. Na płycie możemy wysłuchać pięciu Sonat na wiolonczelę i basso continuo weneckiego mistrza, które w taki właśnie sposób, w pełni, prezentują możliwości instrumentu. Tu wiolonczela w rękach Roela Dieltiensa przy wtórze zespołu Explorations realizującym partię basową na instrumentach z epoki (organy, klawesyn, gitara barokowa, teorba, wiolonczela continuo, violone – w zależności od przybranej interpretacji). Punktem kulminacyjnym tej płyty jest ostatnia sonata (nr VII a-moll RV 44) przeplatana organową i gitarową (wraz z głosem wokalnym) improwizacją, która przecież w XVIII wieku była powszechną praktyką. Dech zapiera jak utwory te po prawie trzystu latach potrafią wywołać tak ogromne emocje podczas odsłuchu. Absolutnie mistrzowskie wykonanie. Subtelność, śpiewność, energia, zachwyt nad każdym dźwiękiem nie pozwala ani na chwilę odetchnąć. Trzyma w napięciu i pragnieniu tego, co wydarzy się za chwilę. Zupełnie niewiarygodne.

Alina Mądry, Audio Video 10/2010

Antonio Vivaldi (1678-1741), jeden z czołowych kompozytorów baroku, chyba w sposób szczególny upodobał sobie wiolonczelę. Instrument o potężnej sile wyrazu, śpiewny a zarazem niezwykle majestatyczny, tkliwy i porażający jednocześnie. Na płycie możemy wysłuchać pięciu Sonat na wiolonczelę i basso continuo weneckiego mistrza, które w taki właśnie sposób, w pełni, prezentują możliwości instrumentu. Tu wiolonczela w rękach Roela Dieltiensa przy wtórze zespołu Explorations realizującym partię basową na instrumentach z epoki (organy, klawesyn, gitara barokowa, teorba, wiolonczela continuo, violone – w zależności od przybranej interpretacji). Punktem kulminacyjnym tej płyty jest ostatnia sonata (nr VII a-moll RV 44) przeplatana organową i gitarową (wraz z głosem wokalnym) improwizacją, która przecież w XVIII wieku była powszechną praktyką. Dech zapiera jak utwory te po prawie trzystu latach potrafią wywołać tak ogromne emocje podczas odsłuchu. Absolutnie mistrzowskie wykonanie. Subtelność, śpiewność, energia, zachwyt nad każdym dźwiękiem nie pozwala ani na chwilę odetchnąć. Trzyma w napięciu i pragnieniu tego, co wydarzy się za chwilę. Zupełnie niewiarygodne.
Alina Mądry - Audio Video 10-2010

Zobacz także:

  • PAS 1062
  • ALC 1383
  • ACDBN 099-2
  • HC 19058
  • COV 91909
  • CHAN 20034
  • GIM 052
  • AVI 8553407
  • CDA 68315
  • 0015048KAI