koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ptc5186624
Wydawnictwo: Pentatone
Nr katalogowy: PTC 5186624
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: listopad 2017
EAN: 827949062469
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: 20 wiek do 1960
Obszar (język): rosyjski
Rodzaj: symfonia

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Prokofiev: Symphonies 2 & 3

Pentatone - PTC 5186624
Wykonawcy
State Academic Symphony Orchestra of Russia / Vladimir Jurowski
Nagrody i rekomendacje
 
Musica 5 Classical Music
 
Symphony No. 2 in D minor, Op. 40
Symphony No. 3 in C minor, Op. 44
Sergei Prokofiev (1891-1953) to jeden z najważniejszych twórców awangardy pierwszej połowy XX wieku w muzyce. Rosyjski i zarazem radziecki kompozytor nie miał łatwego ży-cia, a na domiar złego zmarł tego samego dnia, co Józef Stalin i śmierć kompozytora została prawie niezauważona. Pochodzący z Rosji dyrygent Włodzimierz Jurowski tą płytą rozpoczął nowy cykl nagrań symfonii Prokofiewa dla firmy Pentatone. Na pierwszej płycie II i III sym-fonia. Pierwsza z nich, rzadko wykonywana, to bardzo modernistyczne dzieło, z kolei następna przetwarza ponownie muzykę z „Ognistego anioła”, doprowadzając ją do prze-rażającego efektu. Obie symfonie przepełnia dramatyzm, ale nie brak w nich także chwil lirycznych. Rosyjscy wykonawcy dodają jeszcze do tego wykonania coś szczególnego, co tylko oni mogli dodać … Nieprawdopodobnie przekonujące!


The acclaimed Russian-born maestro Vladimir Jurowski kicks off his new cycle of the complete symphonies of Prokofiev for PENTATONE with a searing account of the challenging and uncompromising second and third symphonies.

Forged out of ''iron and steel", the rarely-performed Symphony No. 2 uses strident fanfares, martial rhythms and clashing dissonances to create great walls of sound to represent the inexorable march of the machine age. It's a deliberately modernist work, written while the composer was in Paris in the 1920s and intent on provoking audiences. The stark first movement is balanced by the second movement which is in the form of six disparate variations. Containing more subdued and lyrical moments, these variations build towards a relentless march, culminating in a series of hammer blows from the orchestra to end the work with a ghostly calm. The Symphony No. 3 recycles material from his opera The Fiery Angel to great dramatic and terrifying effect. It's an angry, defiant and complex work which contains a lyrical slow movement, a dazzling third movement in the form of a devilish scherzo and an almost unhinged final movement which starts as a sinister march and builds to an apocalyptic climax of alarming power.

Vladimir Jurowski has recorded extensively for PENTATONE and has received enthusiastic critical acclaim. In July 2017, he signed a Iong-term, multi-album agreement with PENTATONE which includes a new complete cycle of the symphonies of Sergei Prokofiev with his State Academic Symphony Orchestra of Russia "Evgeny Svetlanov". Also scheduled for 2018 with the same forces is a recording of Tchaikovsky's complete ballet Swan Lake.

''There is something profoundly, even unmistakably Russian in these works. I am deeply convinced that only a Russian orchestra can add something special to this music ... That is why I am delighted to record Prokofiev's symphonic oeuvre with the State Academic Symphony Orchestra of Russia "Evgeny Svetlanov'' for PENTATONE. Especially to Western ears, this could open up a whole new sound-worId.'' - Vladimir Jurowski

This album was recorded in the Great Hall of the Moscow Conservatory, Moscow, September and October 2016.

Sergei Prokofiev (1891-1953) to jeden z najważniejszych twórców awangardy pierwszej połowy XX wieku w muzyce. Rosyjski i zarazem radziecki kompozytor nie miał łatwego ży-cia, a na domiar złego zmarł tego samego dnia, co Józef Stalin i śmierć kompozytora została prawie niezauważona. Pochodzący z Rosji dyrygent Włodzimierz Jurowski tą płytą rozpoczął nowy cykl nagrań symfonii Prokofiewa dla firmy Pentatone. Na pierwszej płycie II i III sym-fonia. Pierwsza z nich, rzadko wykonywana, to bardzo modernistyczne dzieło, z kolei następna przetwarza ponownie muzykę z „Ognistego anioła”, doprowadzając ją do prze-rażającego efektu. Obie symfonie przepełnia dramatyzm, ale nie brak w nich także chwil lirycznych. Rosyjscy wykonawcy dodają jeszcze do tego wykonania coś szczególnego, co tylko oni mogli dodać … Nieprawdopodobnie przekonujące!
Alina Mądry - Audio Video 12-2017

Zobacz także:

  • AUDITE 97754
  • CRC 3222
  • TTK 0009
  • TXA 16085
  • ALC 1335
  • PAS 1050
  • CAR 83492
  • GEN 18494
  • BRIDG 9486
  • SIGCD 524