
Nr katalogowy: SIGCD 914
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2024
EAN: 635212091425
Monteverdi / Legrenzi / Lotti: Harmonies of Devotion
Signum Classics - SIGCD 914Claudio Monteverdi (1567-1643)
Giovanni Legrenzi (1626-1690)
Antonio Lotti (1666-1740)
Giovanni Paolo Colonna, Agostino Steffani, Ercole Bernabei
Monteverdi - Cantate Domino - Cantate Domino
Legrenzi - Salve regina - Salve regina
Legrenzi - Intret in conspectu tuo - Intret in conspectu tuo
Monteverdi - Adoramus te Christe - Adoramus te Christe
Lotti - Crucifixus (5 voices) - Crucifixus (5 voices)
Colonna - Victim? paschali laudes - Victim? paschali laudes
Steffani - Qui diligit Mariam - Qui diligit Mariam
Monteverdi - Domine ne in furore tuo - Domine ne in furore tuo
Legrenzi - Quam amarum est Maria - Quam amarum est Maria
Lotti - Crucifixus (8 voices) - Crucifixus (8 voices)
Monteverdi - Christe adoramus te - Christe adoramus te
Legrenzi - Converte nos Deus - Converte nos Deus
Bernabei - Tribulationes cordis mei - Tribulationes cordis mei
Legrenzi - Ave regina c?lorum - Ave regina c?lorum
Cantate Domino
Adoramus te Christe
Legrenzi:
Salve regina
Intret in conspectu tuo
Lotti:
Crucifixus (5 voices)
Colonna:
Victima paschali laudes
Steffani:
Qui diligit Mariam
Bernabei:
Tribulationes cordis mei
Lotti, sent to London’s newly formed Academy of Ancient Music, a grand Marian motet writ- ten for the Academy by Agostino Steffani, and music by Steffani’s teacher Ercole Bernabei, again
collected by members of London’s antiquarian music clubs. The recording reveals lines of influence between teachers and pupils, and traces the lineage of the dramatic seconda prattica motet back to its principal source and pioneer: Monteverdi.
To porywający album zespołu Contrapunctus pod dyrekcją Owena Reesa, który przenosi nas w świat włoskich motetów XVII i XVIII wieku. Repertuar ten, bogaty w duchowe i muzyczne niuanse, został pieczołowicie zebrany przez angielskich kolekcjonerów XVIII wieku. Wśród nagrań znajdziemy premierowe wykonania utworów takich jak „Intret in conspectu tuo” Giovanni Legrenziego, zachowany dzięki kopii wykonanej przez Handla w Londynie czy pięciogłosowy „Crucifixus” Antonio Lottiego. Interpretacja Reesa wyróżnia się precyzją i emocjonalną głębią, oddając dramatyzm i religijną pasję kompozycji. Album ukazuje także wpływy Monteverdiego i rozwój seconda pratica, doskonale oddając wpływy mistrzów na uczniów. Tytuł podkreśla głębokie więzi z muzyką sakralną. To prawdziwa uczta dla miłośników wczesnej barokowej wokalnej polifonii.
Alina Madry - Audio Video 05-2024