koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd2421
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Bis
Seria: Bach Organ Works
Nr katalogowy: BISSACD 2421
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: sierpień 2019
EAN: 7318599924212
62,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: organy
Rodzaj: preludia, partita, fuga

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Bach: Organ Works Vol. 3

Bis - BISSACD 2421
Wykonawcy
Masaaki Suzuki, organ
Nagrody i rekomendacje
 
Fono Forum 5 ICMA Award Nomination Preis der Deutschen Schallplattenkritik Gramophone Editor's Choice MusicWeb Recording of the Month ResMusica La Clef Music Island Recommends
 
Prelude and Fugue in C major, BWV 531
Fantasia and Fugue in C minor, BWV 537
Chorale Preludes:
‘Allein Gott in der Höh sei Ehr’, BWV 717, 711, 715
Chorale Partita on ‘Ach was soll ich Sünder machen?’, BWV 770
Toccata in C major, BWV 566a
Prelude and Fugue in C minor, BWV 546
Chorale Preludes - ‘Herr Jesu Christ, dich zu uns wend’, BWV 709, 726
Passacaglia and Fugue in C minor, BWV 582
Gottfried Silbermann i Johann Sebastian Bach tworzyli świetną parę - obaj mistrzowie najwyższej klasy w swoim fachu. Silbermann to marka najlepszych niemieckich barokowych organów. Bach współpracował z budowniczym na wielu etapach prac w powstawaniu instrumentów i dokonywał ich odbioru. Ta płyta jest zatem prawdziwą perłą. Wiele z instrumentów Silbermanna już nie istnieje, ale ocalał ten chyba najbliższy jego sercu. Z katedry we Freibergu zbudowany w 1714 roku. Nieopodal kościoła Silbermann miał swój warsztat. Masaaki Suzuki nagrał na tym instrumencie kolejną płytę z organowymi dziełami Bacha, m.in. ze słynną Passacaglią i fugą c-moll BWV 582 czy Toccatą C-dur BWV 566a. Brzmienie instrumentów Silbermanna stało się punktem odniesienia - doskonałości i perfekcji, aż zaczęto posługiwać się określeniem: „Silberklang”. Kto pragnie najpiękniejszych organowych brzmień w wybitnym wykonaniu niech czym prędzej sięga po tę płytę.


Born within a couple of years of each other, Gottfried Silbermann and Johann Sebastian Bach were acquainted, and we know that Silbermann in 1736 invited the composer to inaugurate the new organ that he had built in Dresden’s Frauenkirche. That instrument was destroyed during the bombing of Dresden in 1945, but some thirty of Silbermann’s organs are still extant. From robust pedal stops providing a sturdy bass fundament to silvery flute stops, his instruments were famous for their distinctive sound and contemporary sources often made use of a play on the name of their maker as they praised their ‘Silberklang’.

Silbermann was based in Freiberg with his workshop only a stone’s throw away from the cathedral, where he built his first great organ in 1714. One of the finest and best preserved examples of his art, this is the instrument which Masaaki Suzuki has chosen for the third instalment in his traversal of Bach’s organ music, following acclaimed recitals recorded in Groningen (the Netherlands) and Kobe (Japan). The programme takes us through various forms of organ compositions, including one of Bach’s most imposing preludes (BWV 546) with its intricate fugue, the multi-sectioned Toccata in C major (BWV 546a), examples of chorale preludes and partitas. Suzuki closes his recital with the famous Passacaglia and Fugue in C minor, probably composed during the same years that Silbermann was busy building the organ on which it is performed here.

Recording: May 2018 at Dom St. Marien, Freiberg, Saxony, Germany. Masaaki Suzuki playing the 1714 Gottfried Silbermann Organ of Freiberg Cathedral, Germany. Płyta wydana w opakowaniu BIS ekopak.

Gottfried Silbermann i Johann Sebastian Bach tworzyli świetną parę - obaj mistrzowie najwyższej klasy w swoim fachu. Silbermann to marka najlepszych niemieckich barokowych organów. Bach współpracował z budowniczym na wielu etapach prac w powstawaniu instrumentów i dokonywał ich odbioru. Ta płyta jest zatem prawdziwą perłą. Wiele z instrumentów Silbermanna już nie istnieje, ale ocalał ten chyba najbliższy jego sercu. Z katedry we Freibergu zbudowany w 1714 roku. Nieopodal kościoła Silbermann miał swój warsztat. Masaaki Suzuki nagrał na tym instrumencie kolejną płytę z organowymi dziełami Bacha, m.in. ze słynną Passacaglią i fugą c-moll BWV 582 czy Toccatą C-dur BWV 566a. Brzmienie instrumentów Silbermanna stało się punktem odniesienia - doskonałości i perfekcji, aż zaczęto posługiwać się określeniem: „Silberklang”. Kto pragnie najpiękniejszych organowych brzmień w wybitnym wykonaniu niech czym prędzej sięga po tę płytę.
Alina Mądry - Audio Video 07-2019

Zobacz także:

  • AV 2638
  • PTC 5187109
  • BID 85036-2
  • DCD 34290
  • DCD 34297
  • PROSP 0082
  • SIGCD 798
  • AR 048
  • AUDITE 97825
  • CC 72953