koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cc72794
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Challenge Classics
Nr katalogowy: CC 72794
Nośnik: 1 CD
Data wydania: maj 2019
EAN: 608917279429
66,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: wiolonczela, teorban
Rodzaj: sonata

Lanzetti: Sonatas for Violoncello Solo and Basso Continuo Op. 1 - Vol. 1

Challenge Classics - CC 72794
Wykonawcy
Agnieszka Oszanca, cello
Maria Misiarz, cello
Gabriele Palomba, theorbo
Fabio Bonizzoni, harpsichord
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
Sonata in A Minor No. 9
Sonata in G Major No. 1
Sonata in B flat Major No. 6
Sonata in A Minor No. 5
Sonata in A Major No. 2
Sonata in F Major No. 11
Salvatore Lanzetti (1710-1780) to z pewnością mało znany szerszemu gronu słuchaczy kompozytor i wiolonczelista. Urodzony w Neapolu dużą część życia spędził w Londynie. I z tego też okresu pochodzą skomponowane w 1736 roku Sonaty na wiolonczelę i basso continuo op. 1. Prezentowana płyta jest pierwszą częścią zawierającą sześć sonat z dwunastu znajdujących się w zbiorze. Lanzetti był w swoich czasach powszechnie uznanym wirtuozem wiolonczeli, który kompozycjach zawarł techniczne innowacje instrumentu, wirtuozerię i ogromną wszechstronność stylistyczną. Sonaty reprezentują mieszankę francuskiego i włoskiego stylu, bardzo wówczas popularnego. Wykonuje je Agnieszka Oszanca, polska wiolonczelistka barokowa, która wykształcenie muzyczne zdobyła poza granicami kraju. I tam też układa swoją karierę i ścieżkę zawodową. Jej umiejętności i siła charakteru słyszalne są w tych wymagających utworach. Warte poznania!


The protagonist of this recording, Salvatore Lanzetti, an Italian cellist and composer, was born in Naples around 1710. He studied cello and composition in his hometown. There is evidence to suggest that between 1730 and 1754, Lanzetti spent a substantial amount of time in London, where, according to Charles Burney, he helped to popularize his instrument and establish its newly acquired solo status amongst the English music lovers. In 1736 in Amsterdam, our 12 Sonate a Violoncello Solo e Basso Continuo were published as his Opus 1, dedicated to Federico di Brunswick (Frederick, Prince of Wales). His fame as one of the first true cello virtuosi and that of a composer prone to the technical innovations of the instrument was recognized by M. Corrette in his Methode, théorique et pratique pour apprendre en peu de tems le violoncelle dans sa perfection (Paris 1741), where he refers precisely to the Sonatas op. 1. The beauty of the Opus 1, the subject of this recording, lays in their incredible versatility, not only in terms of technical complexity, but also character and the mixture of the French and Italian style which was popular at the time. The extensive use of double stops, shifting, explorations of the entire fingerboard, thumb position and employment of complex bowing techniques, that were until this time the reserve of violin technique, testify to Lanzetti’s extraordinary command of his instrument and fearless imagination.

Agnieszka Oszanca studied historical cellos with Viola de Hoog at Utrecht Conservatory. She performs regularly with European orchestras and chamber music ensembles, in the most important concert venues and at Early Music festivals. Agnieszka has recorded for Decca, Sony, Glossa, Alpha, Pan Classics and Globe Records.

Recording: Sala musicale “Giardino”, Crema (Italy), 7-9 January 2019. Agnieszka plays on a copy of an Italian baroque cello made especially for her by Jan Bobak in 2017.

Salvatore Lanzetti (1710-1780) to z pewnością mało znany szerszemu gronu słuchaczy kompozytor i wiolonczelista. Urodzony w Neapolu dużą część życia spędził w Londynie. I z tego też okresu pochodzą skomponowane w 1736 roku Sonaty na wiolonczelę i basso continuo op. 1. Prezentowana płyta jest pierwszą częścią zawierającą sześć sonat z dwunastu znajdujących się w zbiorze. Lanzetti był w swoich czasach powszechnie uznanym wirtuozem wiolonczeli, który kompozycjach zawarł techniczne innowacje instrumentu, wirtuozerię i ogromną wszechstronność stylistyczną. Sonaty reprezentują mieszankę francuskiego i włoskiego stylu, bardzo wówczas popularnego. Wykonuje je Agnieszka Oszanca, polska wiolonczelistka barokowa, która wykształcenie muzyczne zdobyła poza granicami kraju. I tam też układa swoją karierę i ścieżkę zawodową. Jej umiejętności i siła charakteru słyszalne są w tych wymagających utworach. Warte poznania!
Alina Mądry - Audio Video 06-2019

Zobacz także:

  • COV 92310
  • SIGCD 765
  • AUDITE 21464
  • GEN 23823
  • PROSP 0068
  • GEN 24857
  • AUDITE 97815
  • LWC 1262
  • WER 64402
  • GEN 24867