koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
mf8031
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Musica Ficta
Nr katalogowy: MF 8031
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2019
EAN: 5410939803125
62,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Rodzaj: madrygał, motet

Monteverdi: Madrigali e mottetti a due voci femminili

Musica Ficta - MF 8031
Kompozytor
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Giovanni Girolamo Kapsberger
Wykonawcy
Il Festino / Manuel de Grange
Nagrody i rekomendacje
 
Audio Video Płyta Miesiąca Music Island Recommends
 
Claudio Monteverdi:
Zefiro torna
Venite sicientes ad aquas Domini
O viva fiamma
Laudate Dominum
Ohime, dov' e il mio ben (Romanesca a 2)
Salve Regina
Io son pur vezzosetta pastorella
Ego flos campi
Non e di gentil core
Pulchra es
O come sei gentile
O bone Jesu
Sancta Maria
O beatae viae

Giovanni Girolamo Kapsberger:
Capona & Canario
Love and sensuality seen through the medium of woman inspire the highest points of Monteverdi’s music. He reminds us that mystical love is imbued with sensuality, even eroticism, and that sensual pleasure and passionate, carnal love for a woman border on the sacred.

With this new disc, the ensemble Il Festino have aimed to bring out the whole range of nuances associated with love and womanhood. Two female singers, accompanied by five instrumentalists, guide us along the two banks of this torrent. There are bridges, though, and we are able to cross them. One moment we are letting ourselves be cradled by the gentleness of our Holy Mother, the next we are laying down our weapons before the voluptuous breast of a Madonna.

Recording: 16-19.09.2018, eglise Saint-Martin d'Amilly (France)

Madrygały i motety na dwa kobiece głosy - trochę przewrotne określenie w tytule płyty, biorąc pod uwagę, że w czasach Claudio Monteverdiego (1567-1643) kobiety jako wykonawczynie muzyki należały raczej do rzadkości. Na tej płycie zespół Il Festino tworzą dwie wokalistki, którym towarzyszy pięciu instrumentalistów. Dobór akompaniamentu instrumentalnego do partii głosów wokalnych w odniesieniu do twórczości Monteverdiego każdorazowo może się różnić, bowiem zapis wskazywał tylko basso continuo. Miłość w w madrygałach końca XVI i początku XVII wieku stanowiła niezaprzeczalne centrum. I wszystko, co z nią związane. A że owa miłość mogła również, obok skrajnej zmysłowości, obrać też szatę świętości - to słyszymy w motetach Mistrza Monteverdiego. Propozycja Il Festino interpretacji tych przecież powszechnie znanych utworów (jeden to utwór Kapsbergera), zachwyca swą namiętnością i bogactwem niuansów - tak ważnych dla tej muzyki. Głosy wokalne i instrumentalne pięknie balansują, nie przekraczając granic odpowiednich proporcji. Znakomite.
Alina Mądry - Audio Video 10-2019

Zobacz także:

  • SIGCD 769
  • KTC 1526
  • GEN 20722
  • AVI 8553525
  • SWR 19128
  • RCD 1112
  • ACD 22863
  • DCD 34306
  • SIGCD 728
  • RCD 1086