koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
rk3204
Wydawnictwo: Raumklang
Nr katalogowy: RK 3204
Nośnik: 1 CD
Data wydania: lipiec 2013
EAN: 4018767032048
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: średniowiecze
Rodzaj: pieśń

Cantrix

Raumklang - RK 3204
Kompozytor
Nagrody i rekomendacje
 
Muzyka21 5 Pizzicato Supersonic Minnesang CD des Monats Music Island Recommends Toccata CD Tipp
 
Medieval Music for St. John the Baptist from the Royal Convents of Sigena (Hospitallers) and Las Hueglas (Cistercians)
The liturgical pieces on the new Raumklang CD “Cantrix” tell of the life of St. John the Baptist, patron of the Order of Malta, which this year celebrates the 900th anniversary of its official recognition by the Pope as a sovereign order. The veneration of St. John was widespread in Europe and Byzantium in the early Middle Ages. His particular role as the herald of the Redeemer and his kinship with Christ and the Virgin Mary made him a popular subject in music and the visual arts.

With the present program, ensemble Peregrina & Agnieszka Budzińska-Bennett bring to life again the tradition of the singing nuns from the royal convents of Sigena (Hospitallers) and Las Hueglas (Cistercians). The pure, clear women’s voices are accompanied by the instrumental improvisations of virtuoso vielle player Baptiste Romain and Agnieszka Budzińska-Bennett (harp). The CD “Veiled Desires,” an often tongue-in-cheek program about the lives and loves of the nuns behind the monastery walls – a “masterpiece” (WDR TonArt) – which was nominated for the ICMA, appeared in 2012, likewise on Raumklang.

A co-production with the Swiss Association of the Sovereign Order of Malta

Kolejny album zespołu Peregrina prezentujący średniowieczny repertuar. Tym razem ideą przewodnią jest kult świętego Jana Chrzciciela, patrona Zakonu Maltańskiego. We wczesnym średniowieczu w Europie i Bizancjum poświęcano mu wiele uwagi, co jest również widoczne w zachowanym repertuarze muzycznym. Trudnym wykonawczo, bo wymagającym ogromnych kompetencji. Utwory prezentują tradycje śpiewu obecne w żeńskim, królewskim konwencie Sigena (Hospitaliterinnen) oraz Las Huelgas (cystersi). Zarazem są to jedne z najważniejszych źródeł rękopiśmiennych zawierających motety, sekwencje, responsoria i inne wczesne formy muzyczne datowane od XII do XV wieku. Kobiecy śpiew przeplatany improwizacjami na instrumentach z epoki tworzą bardzo interesującą całość. Do tego ogromna kultura wykonawcza i zwarta koncepcja.

Zobacz także:

  • KTC 1752
  • CHE 02332
  • CHE 02282
  • PN 1660