koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cda68097
Wydawnictwo: Hyperion
Nr katalogowy: CDA 68097
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2014
EAN: 34571280974
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: róg
Rodzaj: koncert, kwintet

Mozart: Horn Concertos Horn Quintet

Hyperion - CDA 68097
Wykonawcy
Pip Eastop, natural horn
Eroica Quartet
The Hanover Band / Anthony Halstead
Nagrody i rekomendacje
 
BBC Radio 3 Building a Library Diapason 5 ArkivMusic Best of IRR Outstanding Classic FM Editor's Choice Music Island Recommends
 
Mozart’s Horn Concertos are perhaps the most popular works ever written for the instrument. This new album is a collection of all the works Mozart wrote for his lifelong friend, the horn player Joseph Leutgeb (1732–1811), one of the foremost players of his day.

In these five works Mozart captures the public persona of an instrument most readily associated with all things hunting, but he also brings it indoors: lyrical episodes, and especially the slow movements, show the very soul of the instrument, despite any perceived limitations of the valveless horn. Leutgeb must indeed have been a worthy recipient of these fine works.

His modern successor is natural horn player Pip Eastop, whose technical ability and musical inventiveness are palpable in these hugely enjoyable renditions. He is accompanied by The Hanover Band and Tony Halstead (who has also provided an ending for the unfinished K417, Horn Concerto No 2 in E flat major).

Koncerty na róg Wolfganga Amadeusza Mozarta są jednymi z najbardziej popularnych dzieł, jakie kiedykolwiek napisano na ten instrument. Podobnie jak w przypadku wielu innych kompozytorów i ich utworów - tak i w tym inspiracją do ich napisania była obecność w życiu Mozarta muzyka, dla którego one powstały. Był nim Joseph Leutgeb (1732-1811) - wieloletni przyjaciel kompozytora i jeden z czołowych waltornistów tamtej epoki. Róg naturalny, czyli instrument różniący się od współczesnej waltorni, kojarzył się głównie z polowaniem, ale wkraczał też w inne sfery życia dworskiego i tym samym stał się instrumentem koncertującym. Technika gry na rogu naturalnym wymagała specyficznych umiejętności, m.in. wydobywania tzw. dźwięków zakrytych. Pip Eastop stara się sprostać temu zadaniu grając na takim właśnie rogu. Ciekawa próba rekonstrukcji brzmienia „tamtej” waltorni. Towarzyszenie zespołu inspirujące, ale nie porywające.
Alina Mądry - Audio Video 12-2014

Zobacz także:

  • HC 17013
  • CDA 68143
  • ONYX 4164
  • C 941171
  • SIGCD 481
  • MMCD 13026
  • GEN 17455
  • CRC 3558
  • PN 1560
  • CAR 83284