Epoka muzyczna: renesans
Obszar (język): flamandzki
Rodzaj: motet, stabat mater, msza
Desprez: Motets & Mass movements
Hyperion - CDA 68321Josquin Desprez (1450-1521)
The Brabant Ensemble:
Helen Ashby, soprano
Kate Ashby, soprano
Lucy Cox, soprano
Eloise Irving, soprano
Emma Ashby, alto
Claire Eadington, alto
Paul Bentley-Angell, tenor
Ben Breakwell, tenor
David Condry, tenor
Christopher O'Gorman, tenor
Paul Charrier, bass
Graham Kirk, bass
David Stuart, bass / Stephen Rice
- Josquin: Mittit Ad Virginem -
- 2. Accede Nuntia
- Josquin: Alma Redemptoris Mate
- 2. Tu Quae Gloriosa / Gaude Gl
- Josquin: Huc Me Sydereo A 6 -
- 2. Felle Sitim Magni Regis
- Josquin: Stabat Mater - 1. Sta
- 2. Eia Mater, Fons Amoris
- Josquin: O Bone & Dulcissime J
- 2. Si Ergo Commisi
- Josquin: Domine, Ne In Furore
- 2. Turbatus Est A Furore Oculu
- Josquin: Usquequo, Domine, Obl
- 2. Illumina Oculos Meos
- Josquin: Homo Quidam Fecit Coe
- 2. Venite, Comedite Panem Meam
- Josquin: Gloria De Beata Virgi
- 2. Qui Tollis Peccata Mundi, S
- Josquin: Sanctus De Passione -
- 2. Honor & Benedictio
- 3. Benedictus
Alma redemptoris mater/Ave regina caelorum
Huc me sydereo a 6
Stabat mater a 6
O bone et dulcissime Jesu a 6
Domine, ne in furore tuo … miserere
Usquequo, Domine, oblivisceris me?
Homo quidam fecit coenam magnam
Gloria de beata virgine
Sanctus de Passione
Biographical and musicological certainties may be in short supply in the life and work of Josquin, but there’s no gainsaying the magnificence of the music recorded here: a programme of shorter works, most in unusual guise, to celebrate his 500th anniversary.
Recorded in St Silas the Martyr, Kentish Town, London, on 16-18 January 2020.
Josquin des Prez (ok. 1450/55 - 1521) to jeden z najznakomitszych mistrzów niderlandzkiej renesansowej polifonii wokalnej, pierwszym kompozytorem, którego utwory drukowano, zdobył niezwykłą sławę i uznanie już za życia. I cieszy się nimi po dziś dzień, 500 lat po śmierci! Nie znamy wielu faktów z jego biografii, ale muzyka, którą po sobie pozostawił, zaświadcza o jego kunszcie. Zawsze będzie stanowić wyzwanie dla wykonawców. Na płycie to, co najbardziej charakterystyczne dla jego twórczości, a zatem motety i fragmenty z cyklów mszalnych. Muzyka religijna, pełna czytelnej, świetlistej imitacji zniewala swą potoczystością. Wystarczy tylko się jej poddać i wsłuchać w jej harmonizującą moc. Z tym wykonaniem na pewno warto się temu poddać.
Alina Mądry - Audio Video 02-2021