koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
hc21028
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Haenssler
Nr katalogowy: HC 21028
Nośnik: 1 CD
Data wydania: lipiec 2021
EAN: 881488210286
68,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: organy, skrzypce
Rodzaj: oratorium, msza

Bach: Revelation

Haenssler - HC 21028
Wykonawcy
Zvi Emanuel-Marial, alto
Shalev Ad-El, organ
Sebastian Breuninger, violin
Michaela Kuntz, oboe
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
Matthaus-Passion "Erbarme dich, mein Gott", BWV 244
Johannes-Passion "von den Stricken meiner Sunden", BWV 245
Weihnachtsoratorium "Bereite dich, Zion", BWV 248
Weihnachtsoratorium "Schliesse, mein Herze", BWV 248
h-moll-Messe "Qui sedes ad dextram Patris", BWV 232
h-moll-Messe "Agnus Dei", BWV 232
Concerto, BWV 35
Urodzony w Izraelu Avi Emanuel-Marial występuje obecnie jako męski alt na najważniejszych scenach muzycznych całego świata. A rozpoczynał edukację muzyczną jako waltornista … Tytuł płyty może nam się jawić jako objawienie z różnych stron. Odkrywamy tego wokalistę w najważniejszych altowych ariach, jakie powstały w dorobku muzyki sakralnej Johanna Se-bastiana Bacha. Pisał je dla chłopców ze szkoły św. Tomasza w Lipsku, którzy z pewnością musieli dysponować nie lada kunsztem, aby podołać im wykonawczo. Ale chyba to, co najważniejsze - odkrywamy nowe oblicze tych arii w wykonaniu przede wszystkim Avi’ego Emanuel-Marial’a, ale także pozostałych muzyków. Wystarczy posłuchać pierwszej arii z Pasji Mateuszowej „Erbarme dich, mein Gott”, aby zrozumieć, że nie wszystkim będzie łatwo przebić się przez tę propozycję. A zatem - zachęcam do konfrontacji z naszymi „bachowskimi” przyzwyczajeniami!


Johann Sebastian Bach assumed the position of Thomaskantor in Leipzig in 1723. One of the unalterable customs in Leipzig was that the high voice parts in church music should not be sung by women, a widely applied consequence drawn from the counsel of the Apostle Paul. For the church music he performed in Leipzig, Bach was dependent on particularly gifted young singers from his Thomanerchor (the choir of the city’s Thomaskirche) for the high parts in his cantatas and oratorios; if there were no suitably talented boy soloists in the choir for particularly difficult solo parts, he would resort to professional singers, who offered their services as “altos” or “sopranos” by recourse to special singing techniques.

Recording: Christuskirche Berlin-Oberschöneweide, 18.08-21.08.2020.

Urodzony w Izraelu Avi Emanuel-Marial występuje obecnie jako męski alt na najważniejszych scenach muzycznych całego świata. A rozpoczynał edukację muzyczną jako waltornista … Tytuł płyty może nam się jawić jako objawienie z różnych stron. Odkrywamy tego wokalistę w najważniejszych altowych ariach, jakie powstały w dorobku muzyki sakralnej Johanna Se-bastiana Bacha. Pisał je dla chłopców ze szkoły św. Tomasza w Lipsku, którzy z pewnością musieli dysponować nie lada kunsztem, aby podołać im wykonawczo. Ale chyba to, co najważniejsze - odkrywamy nowe oblicze tych arii w wykonaniu przede wszystkim Avi’ego Emanuel-Marial’a, ale także pozostałych muzyków. Wystarczy posłuchać pierwszej arii z Pasji Mateuszowej „Erbarme dich, mein Gott”, aby zrozumieć, że nie wszystkim będzie łatwo przebić się przez tę propozycję. A zatem - zachęcam do konfrontacji z naszymi „bachowskimi” przyzwyczajeniami!
Alina Mądry - Audio Video 08-2021

Zobacz także:

  • FHR 138
  • CC 72966
  • ACD 22841
  • SIGCD 772
  • PN 2402
  • FHR 149
  • EPRC 057
  • DMCHR 71445
  • AUDITE 97827
  • GEN 24867