koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ptc5186985
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Pentatone
Nr katalogowy: PTC 5186985
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2022
EAN: 827949098567
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: gitara, mandolina
Rodzaj: suita, partita

Bach: Plucked Bach

Pentatone - PTC 5186985
Wykonawcy
Alon Sariel, baroque guitar, archlute, cremonese mandolin, neapolitan mandolin, oud, liuto attiorbato
Nagrody i rekomendacje
 
Classica 4 Audio Video Płyta Miesiąca Music Island Recommends
 
Johann Sebastian Bach:
Cello Suite No. 5, BWV 1011 - I. Prelude (cremonese mandolin)
Cello Suite No. 1, BWV 1007 (archlute)
Cello Suite No. 6, BWV 1012 - V. Gavottes I & II (baroque guitar)
Cello Suite No. 2, BWV 1008 (liuto attiorbato)

Alon Sariel:
Mandolin Partita (neapolitan mandolin)
Alon Sariel makes his PENTATONE debut with Plucked Bach, a programme exploring Bach’s cello suites performed on different mandolins, lutes, baroque guitar and oud, concluding with Sariel’s own Bach-inspired Mandolin Partita. Bach’s suites are often considered to be “the cellist’s Bible”, but the transferability of his music between instruments – a practice to which the composer himself also contributed frequently – seems to justify this fresh approach. Sariel aims to realize the timeless and universal character of Bach’s music in a multifarious sound world of plucked instruments, through a programme that employs an interplay of light and dark, embodied by the first and second suites respectively. Another objective has been to bring out the youthful elan of this music, composed years before Bach’s Passions. Altogether, this album presents Bach’s music in a new, enticing light.

Alon Sariel is one of the most versatile performers of his generation, whose guiding principle is a changing perspective; giving new life to existing material, as well as creating completely new works.

This album was recorded at the Stephansstift-Kirche, August 2020, Hannover, Germany.

Alon Sariel zmierzył się z kultowym wręcz bachowskim repertuarem, który jest domeną wiolonczelistów. Bachowskie suity wiolonczelowe stały się jednak przestrzenią brzmieniowych eksperymentów dla tego niezwykle utalentowanego, wszechstronnego muzyka grającego na instrumentach szarpanych strunowych: różnorodnych rodzajach lutni, dawnych mandolin (kremońska i neapolitańska) i barokowych gitar. Opracował dwie z nich - pierwszą G-dur BWV 1007 i drugą d-moll BWV 1008. Każda z nich posiada inny charakter, dzięki temu spektrum możliwości ekspresyjnych do wyzyskanie było bardzo bogate. Nie tylko zaaranżował suity lipskiego kantora, ale także na bazie tego doświadczenia skomponował Mandolin Partitę, która wybrzmiewa na zakończenie tej fascynującej płyty. To inspirujące spojrzenie na bachowskie suity ukazało nie tylko doskonały warsztat Sariela, ale także po raz kolejny urzeczywistniło ponadczasowy charakter tej muzyki. Johann Sebastian Bach stworzył te utwory w latach 1717-1723, a zatem przed pobytem w Lipsku. Wówczas jego twórczość zdominowana była przez muzykę instrumentalną. Bogactwo, które ukryte jest w tej muzyce nadal inspiruje współczesnych wykonawców. Ta płyta jest tego doskonałym przykładem. Wyjątkowa!
Alina Mądry - Audio Video 07-2022

Zobacz także:

  • DCD 34300
  • C 177
  • PN 2305
  • CR 73555
  • RK 4104
  • HC 23019
  • PACL 95014
  • DCD 34297
  • ACC 24396
  • ACD 22837