Bach CPE: Concertos for various instruments
Accent - ACC 24285Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
Il Gardellino:
Jan de Winne, traverso solo
Emmanuel Balssa, violoncello solo
Marcel Ponseele, oboe solo
Joanna Huszcza, violin
Danuta Zawada, violin
- Concerto in D major_I_Allegro
- Concerto in D major_II_Un poco andante e piano
- Concerto in D major_III_Allegro assai
- Concerto in A Minor_I_Allegro assai
- Concerto in A Minor_II_Andante
- Concerto in A Minor_III_Allegro assai
- Concerto in B-flat Major_I_Allegretto
- Concerto in B-flat Major_II_Largo e mesto
- Concerto in B-flat Major_III_Allegro moderato
Concerto for violoncello, Wq 170
Concerto for oboe, Wq 164
Although works for keyboard instruments are the main focus of his production, over the course of his long career he also wrote more than 50 instrumental concertos in which the entire expressive range of his original music can also be clearly perceived. Just in time for the composer's 300th birthday, Il gardellino is presenting a small selection of these on this CD. Alongside the Cello Concerto, H. 432 and the Oboe Concerto, H.466, we can also hear the Flute Concerto, H.482/1, a work that was rediscovered in Kiev as recently as 2001.
Dnia 8 marca obchodziliśmy 300. rocznicę urodzin Carla Philippa Emanuela Bacha (1714-1788), drugiego syna kantora z Lipska. Nie sposób zatem w tym roku nie przywoływać stale przybywających nagrań z muzyką tego wyjątkowego, acz do tej pory trochę „zaniedbanego” przez wytwórnie płytowe – kompozytora. Te zaległości są teraz nadrabiane z nawiązką. Tym razem trzy koncerty. Pierwszy z nich na flet solo, smyczki i bc D-dur Wq 13 (H 482/1) z solistą Janem de Winne, drugi – z solową wiolonczelą, której partię wykonuje Emmanuel Balssa (a-moll, Wq 170, H 432), trzeci – z solowym obojem w wykonaniu Marcela Ponseele’a (B-dur, Wq 164, H 466). Trzyczęściowe koncerty z trzema różnymi solowymi instrumentami, którym towarzyszy ten sam zespół smyczków i bc – w tym wypadku „szalone” Il Gardellino – w pełni prezentują różnorodność i bogactwo muzycznych pomysłów Carla Philippa Emanuela Bacha. Był to kompozytor, który nie ulegał schematom, co wykonawcom daje właściwie nieograniczone możliwości interpretacji. To nagranie doskonale wpisuje się w ten idiom.
Alina Mądry - Audio Video 03-2014