koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
ars38623
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Ars Produktion
Nr katalogowy: ARS 38623
Nośnik: 1 CD
Data wydania: luty 2023
EAN: 4260052386231
66,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: flet, klawesyn
Rodzaj: sonata

CPE Bach: Sonatas for Traverso and Clavier

Ars Produktion - ARS 38623
Wykonawcy
Karel Valter, transverse flute
Hadrien Jourdan, harpsichord, pianoforte
Petr Skalka, cello
Nagrody i rekomendacje
 
Classica 4 Audio Video Płyta Miesiąca Music Island Recommends Pizzicato 5
 
Sonata in G for Traverso and Clavier Obbligato, Wq 85 H 508
Sonata in G for Traverso and Clavier Obbligato, Wq 150 H 574
Sonata in D for Traverso and Clavier Obbligato, Wq 83 H 505
Sonata in E for Traverso and Clavier Obbligato, Wq 84 H 506
Sonata in G for Traverso and Clavier Obbligato, Wq 86 H 509
Sonata in G for Traverso and Basso continuo, Wq 133 H 564
C.P.E. Bach's flute sonatas are among the highest quality and most beautiful contributions to the genre. The circumstances of their composition are unknown, but it is likely that at least some of these works were inspired by one or more flutists from Bach's circle in Potsdam and Berlin. However, Bach's employer Frederick the Great is almost inevitably ruled out as an addressee because of his conservative musical tastes. Karel Valter (transverse flute) and Hadrien Jourdain (Silbermann fortepiano) are able to win new friends for the music of Bach's most innovative son.

Recording: Tonstudio Waldenburg (CH), 2020. Instruments: Traverso, copy after G.A. Rottenburgh, Singen 2008; Harpsichord, copy after Antoine Vater; Fortepiano, copy after Silbermann; Cello, Joseph Guarnerius filius Andreae, ca. 1700-1705.

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788), drugi syn Johanna Sebastiana, był głównie twórcą muzyki na instrumenty klawiszowe. Z tego znamy go najbardziej. Sonaty na flet traverso i „clavier”, co mogło oznaczać zarówno klawesyn, jak i wczesny fortepian, które wyszły spod jego ręki, należą do równie doskonałych przykładów kameralnej muzyki XVIII wieku. Z pewnością pisał je pełniąc obowiązki na dworze Fryderyka II w Berlinie i Poczdamie. Jednak wydaje się, że nie były one pisane z myślą o muzykującym na flecie królu, bowiem nie były w jego konserwatywnym guście. Carl Philipp wychodził już stylistycznie daleko poza muzykę swego ojca. W tych sonatach słyszymy jednak jeszcze tę spuściznę, jak i nowe konstruowanie przestrzeni muzycznej. Łączenie „starego” z „nowym” odbywa się także na poziomie instrumentów - mamy dobrze znane barokowi flet traverso i klawesyn, jak nowinkę - fortepian. Na płycie doskonałe interpretacje sześciu sonat w wykonaniu Karela Valtera na flecie traverso i Hardiena Jourdana, mającego do dyspozycji klawesyn i wczesny fortepian. Obaj grają na kopiach instrumentów z epoki. W ostatniej sonacie na flet i basso continuo, dołączył Petr Skalka z wiolonczelą. Muzyka Carla Philippa Emanuela w najlepszym wydaniu.
Alina Mądry - Audio Video 03-2023

Zobacz także:

  • CHE 02322
  • ACD 22812
  • CC 72262
  • NIFCCD 155-156
  • CDA 68426
  • PTC 5187109
  • CAR 83530
  • DGCD 21145
  • SIGCD 767
  • SIGCD 789