koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd1758
Wydawnictwo: Bis
Nr katalogowy: BISSACD 1758
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: grudzień 2010
EAN: 7318599917580
62,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: fortepian
Rodzaj: koncert

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Beethoven: Piano Concertos 4 & 5

Bis - BISSACD 1758
Nagrody i rekomendacje
 
Classicstoday.com 10/10 Gramophone Editor's Choice Audio Video Płyta Miesiąca klassik heute 10 ArkivMusic Best of Music Island Recommends SA-CD.net 5 Stars
 
Piano Concerto No.4 in G major, Op.58
Piano Concerto No.5 in E flat major, Op.73, ‘Emperor’
Yevgeny Sudbin made his sensational début on disc with a programme of sonatas by Scarlatti, but soon continued with recordings of music by later composers from his own country of birth, Russia. 2010 saw Sudbin’s return to the 18th century, with a Haydn recital which has confirmed his reputation as a highly versatile musician, ‘whose exquisite nuances, shimmering colours and rare rhetorical power make him an ideal Haydn interpreter.’(Pizzicato) This acclaimed disc was described as ‘truly a class act’ by Classic FM Magazine; an act which Sudbin now follows up with the first disc in a series of Beethoven’s piano concertos. Opening with the composer’s final two works in the genre, Sudbin shares the stage with Minnesota Orchestra and Osmo Vänskä, a team whose Beethoven credentials are assured after their recent cycle of the nine symphonies – ‘unquestionably one the great Beethoven cycles’ according to the website ClassicsToday.com. If Beethoven’s first works in the concerto genre are indebted to Mozart, the composer had definitely found his own feet by the time of Piano Concerto No.4 in G major. This is evident from the very beginning of the work where, instead of the expected orchestral introduction, the solo piano enters, signalling the intimate and lyrical quality of the work. No less innovative is Piano Concerto No.5 in E flat major – by many considered the finest of all piano concertos. Giving the timpani an unusually prominent and crucial role, this work is majestic and at times even martial in character, something which in English-speaking countries has earned it the nickname ‘Emperor’.

Pierwsza refleksja – wykonanie zjawiskowe! W odniesieniu do tak znanych i ważnych w literaturze muzycznej utworów ma się wygórowane oczekiwania wykonawcze, bo cóż jeszcze może zaskoczyć … Otóż okazuje się, że może! Yevgeny Sudbin (ur. 1980) – rosyjski pianista obecnie na mieszkający w Wielkiej Brytanii, który niedawno objął stanowisko profesora fortepianu w Royal Academy of Music w Londynie w ostatnich kilku latach zaprezentował się w nagraniach jako muzyk niezwykle wszechstronny. Po utworach Skriabina, Rachmaninowa, Czajkowskiego, Haydna, Scarlattiego, przyszedł czas na koncerty fortepianowe Beethovena. Pianiście towarzyszy jeden z najlepszych amerykańskich zespołów – Minnesota Orchestra, którym obecnie kieruje fiński dyrygent Osmo Vänskä. Ten potencjał znakomitych wykonawców na starcie nie został zaprzepaszczony. To, co absolutnie zachwyca to dotyk! Sposób w jaki Sudbin „dotyka” klawiszy fortepianu jest wręcz porażający. To nagranie może uzależnić! Pianista w wolnych częściach przejawia tak głęboką i zarazem wyważoną ekspresję, że dech w piersiach zatyka. To nie sentymentalizm, absolutnie ! A szybkie części – cóż za dynamizm i żywiołowość! Orkiestra podejmuje ten dialog na tym samym poziomie. Nic więcej nie potrzeba. A wszystko wyważone, nic przesadzone. Dodatkowo nagrane w Super Audio CD. Czy można dodać coś jeszcze? Absolutnie zjawiskowe wykonanie!
Alina Mądry - Audio Video 02-2011

Zobacz także:

  • KTC 1752
  • RCD 1123
  • SIGCD 794
  • EDA 49
  • CHAN 20183
  • SIGCD 774
  • FHR 145
  • CDA 1870
  • CC 72987
  • KTC 1735