koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd2191
Wydawnictwo: Bis
Seria: Bach Secular Cantatas
Nr katalogowy: BISSACD 2191
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: sierpień 2016
EAN: 7318599921914
62,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: kantata

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Bach: Secular Cantatas, Vol. 7 ‘Peasant Cantata’

Bis - BISSACD 2191
Wykonawcy
Mojca Erdmann, soprano
Dominik Wörner, bass
Bach Collegium Japan / Masaaki Suzuki
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 klassik heute 10 Music Island CD of the Month
 
Mer hahn en neue Oberkeet, BWV 212 (Cantate burlesque – ‘Peasant Cantata’)
Non sa che sia dolore, BWV 209
Amore traditore, BWV 203
Na siódmej płycie świeckich kantat Johanna Sebastiana Bacha - kontynuacji projektu Collegium Japan pod dyrekcją Masaaki Suzuki wytwórni BIS - znalazły się trzy kantaty: „Mer hahn en neue Oberkeet” BWV 212 (Cantate burlesque – „Peasant Cantata”), „Non sa che sia dolore” BWV 209 oraz „Amore traditore” BWV 203. Z nich najbardziej znana jest ta pierwsza - słynna „kantata chłopska”, w której bohaterami są postacie ze wsi - parobek i chłopka. Muzyka wiejska, pieśni i tematy ludowe ukazują innego Bacha, może nawet o dramaturgii nieco operowej. Pozostałe to dwie kantaty z tekstem włoskim, do których badacze podchodzą z pewną rezerwą jeśli chodzi o autorstwo Bacha. Dla słuchaczy jednak bardzo interesujące - solowe (sopran i bas), pełne niespodzianek, bo bliskie włoskiej operze. Ciekawy, inny nieco , bo „operowy” Bach. I jak zawsze w doskonałym wykonaniu Collegium Japan pod dyrekcją Masaaki Suzuki.


The works on the seventh disc in Masaaki Suzuki's and Bach Collegium Japan's series of J.S. Bach's secular cantatas are quite special in the composer's production. By far the best-known of them, the so-called 'Peasant Cantata' signals this both through its title (in Upper Saxon dialect) and subtitle ('Cantate burlesque') – composed for a celebration at a country estate outside Leipzig, the soloists in this duo cantata portray neither Roman gods nor allegorical figures but a peasant girl and a farm-hand. In broad dialect, and to music that makes reference to folk songs and village music, the two praise the new owner of the estate and his family, but also work in sly digs at the village parson and the local tax collector. The Peasant Cantata is followed by the only two extant Bach cantatas that set Italian texts. As such, they have been regarded with a certain suspicion by Bach scholars – all the more so as no autograph manuscript has survived of either work. Both works are solo cantatas and both contain a number of surprises for the listener. The longer soprano cantata, BWV 209, is possibly a musical farewell to a young scholar and pupil of Bach’s on his departure from Leipzig after completing his degree. While the opening sinfonia, with concertante flute, sounds like pure Bach the two arias are composed in a style that is strongly influenced by Italian opera. In Amore traditore for bass solo, a disappointed lover takes Amor to task, accusing him of betrayal and deception. It closes with an aria of a quite distinct character, with the harpsichord not appearing as a continuo instrument, but instead taking on a virtuoso, concertante role with toccata-like figurations.

Recording: September 2015 at Hakuju Hall, Tokyo, Japan

Na siódmej płycie świeckich kantat Johanna Sebastiana Bacha - kontynuacji projektu Collegium Japan pod dyrekcją Masaaki Suzuki wytwórni BIS - znalazły się trzy kantaty: „Mer hahn en neue Oberkeet” BWV 212 (Cantate burlesque – „Peasant Cantata”), „Non sa che sia dolore” BWV 209 oraz „Amore traditore” BWV 203. Z nich najbardziej znana jest ta pierwsza - słynna „kantata chłopska”, w której bohaterami są postacie ze wsi - parobek i chłopka. Muzyka wiejska, pieśni i tematy ludowe ukazują innego Bacha, może nawet o dramaturgii nieco operowej. Pozostałe to dwie kantaty z tekstem włoskim, do których badacze podchodzą z pewną rezerwą jeśli chodzi o autorstwo Bacha. Dla słuchaczy jednak bardzo interesujące - solowe (sopran i bas), pełne niespodzianek, bo bliskie włoskiej operze. Ciekawy, inny nieco , bo „operowy” Bach. I jak zawsze w doskonałym wykonaniu Collegium Japan pod dyrekcją Masaaki Suzuki.
Alina Mądry - Audio Video

Zobacz także:

  • BISSACD 2231
  • BISSACD 1971
  • KTC 1802
  • RCD 1127
  • CDA 68427
  • SIGCD 743
  • GEN 23809
  • WER 74012
  • EPRC 062
  • GEN 23807