koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd2325
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Bis
Seria: Satie Piano Music
Nr katalogowy: BISSACD 2325
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: lipiec 2020
EAN: 7318599923253
56,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: 20 wiek do 1960
Obszar (język): francuski
Instrumenty: fortepian


SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Satie: Piano Music, Vol. 3

Bis - BISSACD 2325
Wykonawcy
Noriko Ogawa, piano
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
Vexations
1-142
Vexations to dość tajemniczy utwór. Pojedyncza strona rękopisu pozostawiona przez kompozytora, a na niej krótki temat w basie wraz z towarzyszącymi, ekscentrycznymi w brzmieniu i zapisie akordami. Brak wskazania instrumentu, ale raczej przeznaczony na instru-ment klawiszowy. Brak datowania - powstał prawdopodobnie ok. 1893-1894 roku. Na karcie informacja od kompozytora: „Należy zagrać 840 razy z rzędu”. Pierwsze wykonanie odbyło się w 1963 roku, było dość spektakularne - trwało ponad 18 godzin. Doczekaliśmy się nagrania - Noriko Ogawa nie powtarza tematu 840 razy, jej propozycja mieści się na płycie i jest niezwykle interesująca.Dodatkowy atut - użyty instrument pochodzi z czasów Erika Sa-tie. To fortepian Erarda z 1890 roku. Muzyka ekscentryczna. Wykonanie intrygujące


Of all the enigmas that surround Erik Satie and his music, Vexations is probably the most enigmatic. A ‘theme’ in the bass, with two different harmonisations, to be played – according to an ambiguous note on the composer's autograph – 840 times. That is at least how it has been interpreted since the first public performance, which lasted more than 18 hours and was organized by the composer John Cage in 1963. When Satie wrote Vexations is uncertain, and although it is usually assumed to be intended for a keyboard instrument, that is also impossible to confirm. There are no known performances of it in the composer’s lifetime, and the single-page manuscript was only discovered after Satie’s death.

The many question marks surrounding the work have made it a cult classic, and live performances – by a single pianist or several performers taking turns – are events that still attract attention, even if only a few in the audience sit out a complete performance. As part of her acclaimed Satie cycle, Noriko Ogawa now offers a bite-sized taste (142 repeats, 80 minutes long) of the ‘Vexation experience’, with a twist – as she explains in the liner notes she has chosen to perform Vexations in a manner that may seem controversial to purists: ‘Satie’s work is itself a challenge to conventional performing tradition, so why not challenge him?’

Recording: August 2018 at the Tokyo College of Music, Japan. Instrumentarium: Érard Grand Piano No. 69351, from 1890

Vexations to dość tajemniczy utwór. Pojedyncza strona rękopisu pozostawiona przez kompozytora, a na niej krótki temat w basie wraz z towarzyszącymi, ekscentrycznymi w brzmieniu i zapisie akordami. Brak wskazania instrumentu, ale raczej przeznaczony na instru-ment klawiszowy. Brak datowania - powstał prawdopodobnie ok. 1893-1894 roku. Na karcie informacja od kompozytora: „Należy zagrać 840 razy z rzędu”. Pierwsze wykonanie odbyło się w 1963 roku, było dość spektakularne - trwało ponad 18 godzin. Doczekaliśmy się nagrania - Noriko Ogawa nie powtarza tematu 840 razy, jej propozycja mieści się na płycie i jest niezwykle interesująca.Dodatkowy atut - użyty instrument pochodzi z czasów Erika Sa-tie. To fortepian Erarda z 1890 roku. Muzyka ekscentryczna. Wykonanie intrygujące
Alina Mądry - Audio Video 07-2020

Zobacz także:

  • KTC 1015
  • BIS 586
  • BIS 317
  • AVI 8553481
  • ACD 22785
  • PTC 5186774
  • ACD 22793
  • 0015042KAI
  • LAB 1025
  • COV 91717