koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd2346
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Bis
Seria: Mahler Symphonies Vanska
Nr katalogowy: BISSACD 2346
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: sierpień 2019
EAN: 7318599923468
62,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: romantyzm
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: symfonia

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Mahler: Symphony No. 1

Bis - BISSACD 2346
Nagrody i rekomendacje
 
Fono Forum 5 BBC Music Choice Diapason 5 Choc de Classica Music Island Recommends
 
Symphony No. 1 in D major
(1885—88)
Pierwsza symfonia Gustava Mahlera (1860-1911) została skomponowana między rokiem 1884 a 1888. Tytuł pierwotny był wzorowany na powieści Jean Paula i brzmiał Tytan, poemat dźwiękowy w formie symfonii. Dzieło poddał kompozytor kilku rewizjom i ostatecznie usunął z niego literacki komentarz i pozostawił tylko tytuł Tytan. Zastosował w tej symfonii wiele innowacji, nawiązań do swoich pieśni, odniesień do popularnych melodii, choćby do kanonu Panie Janie, naśladowanie dźwięków natury (odgłos kukułki). Mahler zmienił oblicze symfonii, choć doceniono to dopiero w drugiej połowie XX wieku. Orkiestra z Minnesoty pod dyrekcją Osmo Vänskä odsłania nam ten symfoniczny wszechświat w naprawdę doskonałym wydaniu, o czym świadczą też pochwały licznych krytyków muzycznych. Dla wielbicieli Mahlera i nie tylko - prawdziwa gratka!


The shimmering string harmonics at the opening of Gustav Mahler’s First Symphony bring to mind the suspended breath of spring, and will have signalled even to the very first audiences that a new symphonic era was being ushered in. Soon enough the composer introduces some of the elements that would become key components of his musical language: sounds of nature (here cuckoo calls) are combined with quasi-militaristic fanfares and ‘high-art’ chromatic wanderings in cellos, as if to illustrate Mahler’s view of the symphony as an all-embracing art form.

The symphony, which the composer originally gave the subtitle ‘Titan’, borrows extensively from the song cycle Lieder eines fahrenden Gesellen. But Mahler also incorporates elements of Moravian popular music (in the second movement) and – in the slow third movement – famously quotes a minor-mode version of the children’s rhyme Bruder Martin(also known as Frere Jacques). The finale transports the listener to a world of Gothic theatricality reminiscent of Grand Opera, before arriving – after a number of false starts – at the symphony’s heroic chorale-like ending. This symphonic ‘world-in-microcosm’ is here brought to life by the Minnesota Orchestra and Osmo Vänskä on the fourth instalment in a series which has earned the team the description ‘among the finest exponents of Mahler’s music’ on the website allmusic.com.

Recording: March 2018 at Orchestra Hall, Minneapolis, USA. Płyta wydana w opakowaniu BIS ekopak.

Pierwsza symfonia Gustava Mahlera (1860-1911) została skomponowana między rokiem 1884 a 1888. Tytuł pierwotny był wzorowany na powieści Jean Paula i brzmiał Tytan, poemat dźwiękowy w formie symfonii. Dzieło poddał kompozytor kilku rewizjom i ostatecznie usunął z niego literacki komentarz i pozostawił tylko tytuł Tytan. Zastosował w tej symfonii wiele innowacji, nawiązań do swoich pieśni, odniesień do popularnych melodii, choćby do kanonu Panie Janie, naśladowanie dźwięków natury (odgłos kukułki). Mahler zmienił oblicze symfonii, choć doceniono to dopiero w drugiej połowie XX wieku. Orkiestra z Minnesoty pod dyrekcją Osmo Vänskä odsłania nam ten symfoniczny wszechświat w naprawdę doskonałym wydaniu, o czym świadczą też pochwały licznych krytyków muzycznych. Dla wielbicieli Mahlera i nie tylko - prawdziwa gratka!
Alina Mądry - Audio Video 07-2019

Zobacz także:

  • SIGCD 741
  • SIGCD 760
  • PTC 5187043
  • RK 4301
  • CC 72938
  • DCD 34259
  • BID 85027-2
  • CC 72942
  • GEN 24871
  • AV 2668