koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
bissacd2451
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Bis
Nr katalogowy: BISSACD 2451
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: październik 2019
EAN: 7318599924519
62,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: symfonia

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Beethoven: Symphony No. 9

Bis - BISSACD 2451
Wykonawcy
Ann-Helen Moen, soprano
Marianne Beate Kielland, alto
Allan Clayton, tenor
Neal Davies, bass
Bach Collegium Japan / Masaaki Suzuki
Nagrody i rekomendacje
 
Presto Discs of the Year Audio Video Płyta Miesiąca Music Island CD of the Month
 
Symphony No. 9 in D major, ‘Choral’
Op. 125
Van Gogh’s Sunflowers, da Vinci’s Mona Lisa, Tolstoy’s War and Peace – those works of art that are truly part of the canon of global culture are few and far apart. In music, one work that holds significance for people all over the world is Ludwig van Beethoven’s Ninth Symphony, and especially its choral finale. Even today, as we are getting ready to celebrate the 250th anniversary of the birth of its creator, the sheer size and complexity of the symphony is daunting.

There are some eyewitness accounts from the first performance at the Kärntner-Tor-Theater in Vienna on 7th May 1824: we know for instance that Beethoven was on stage himself throughout the performance, but that owing to his deafness he did not notice the audience’s overwhelming enthusiasm. What the Ninth sounded like that evening in Vienna is something we will never know, however – which is why hearing it in a historically informed performance on period instruments is all the more enlightening. With impeccable credentials from their 65-disc series of Bach’s complete cantatas, and acclaimed recent recordings of Mozart’s Requiem and Beethoven’s Missa solemnis, Bach Collegium Japan and Masaaki Suzukinow give us their rendering of Beethoven’s last and greatest symphony, joined by a fine quartet of vocal soloists.

Recorded in January 2019, including a public concert on 24th January,

at the Tokyo Opera City Concert Hall, Takemitsu Memorial, Japan. Płyta wydana w opakowaniu BIS ekopak.

Masaaki Suzuki wraz ze swym zespołem specjalnych rekomendacji nie potrzebuje. Do tego towarzyszy im na tej płycie znakomity kwartet solistów: Ann-Helen Moen (sopran), Marianne Beate Kielland (alt), Allan Clayton (tenor) i Neal Davies (bas). Masaaki Suzuki zrealizował przede wszystkim wielki nagraniowy projekt kompletu kantat Johanna Sebastiana Bacha. Teraz, po zakończeniu tego wieloletniego dzieła, nadszedł czas na utwory pomnikowe. Tym razem, po Requiem Mozarta i Missa solemnis Beethovena, możemy przystąpić do muzycznej konsumpcji IX Symfonii Beethovena. Jak wielkie miała ona znaczenie dla historii muzyki - nie trzeba tłumaczyć. Ale jest również częścią podstawowego kanonu globalnej kultury. Jest pierwszą w historii symfonią wokalno-instrumentalną, bowiem ostatnia część to swego rodzaju muzyczna kantata „Ody do radości” Friedricha von Schillera. Co zachwyca w tym wykonaniu? Z pewnością obecność instrumentów z epoki, co pozwala na nadanie tej muzyce innego brzmienia i wyłowienie niuansów nieobecnych do tej pory w nagraniach. Istotną cechą jest różnica temp poszczególnych fragmentów, budowanie napięcia, dynamiczna różnorodność ze zwróceniem uwagi w sposób szczególny na ciepłe piano i niezbyt natarczywe i ostre forte. Najbardziej imponująca jest część czwarta z „Odą do radości”. Integralność i spójność tego wykonania jest imponująca!
Alina Mądry - Audio Video

Zobacz także:

  • KTC 1752
  • HC 22020
  • PROSP 0040
  • AUDITE 97827
  • AUDITE 97761
  • AUDITE 97813
  • ACC 24404
  • COV 92405
  • CDA 68440
  • HC 24009