
Seria: Schutz Complete Recording
Nr katalogowy: CAR 83259
Nośnik: 1 CD
Data wydania: luty 2015
EAN: 4009350832596
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: oratorium, muzyka pasyjna
Schutz: Complete recording, Vol. 11: Matthäuspassion SWV 479 (St. Matthew Passion)
Carus - CAR 83259Heinrich Schutz (1585-1672)
Litania SWV 458 S
O du allersüßester und liebster Herr Jesu SWV 340
In dich hab ich gehoffet SWV 446
Matthäus-Passion SWV 479. Introitus
Letzte Leidensankündigung
Salbung in Bethanien
Verrat des Judas
Das heilige Abendmahl
Ankündigung der Verleugnung des Petrus
Jesus in Gethsemane
Jesu Gefangennahme
Jesus vor dem hohen Rat
Verleugnung des Petrus
Jesus vor Pilatus. Ende des Judas
Verurteilung und Verspottung
Kreuzigung und Tod
Jesu Grablegung
Bewachung des Grabes
Beschluß
2 O du allersüßester und liebster Herr Jesu - SWV 340 Soli SSATB, 2 Vl, Bc 5:42
3 In dich hab ich gehoffet, Herr - SWV 446 Coro SATB 3:56
Matthäuspassion:
SWV 479 Soli, Coro SATTB
4 Introitus 0:49
5 Letzte Leidensankündigung 1:26
6 Salbung in Bethanien 2:10
7 Verrat des Judas 0:40
8 Das heilige Abendmahl 4:35
9 Ankündigung der Verleugnung des Petrus 1:35
10 Jesus in Gethsemane 3:36
11 Jesu Gefangennahme 3:08
12 Jesus vor dem hohen Rat 4:19
13 Verleugnung des Petrus 2:15
14 Jesus vor Pilatus. Ende des Judas 4:17
15 Verurteilung und Verspottung 5:42
16 Kreuzigung und Tod 9:57
17 Jesu Grablegung 1:27
18 Bewachung des Grabes 2:09
19 Beschluss 2:56
Recorded at the Stadtkirche „Zum Heiligen Namen; Gottes“ Radeberg, 17–20 February 2014
Kolejna, jedenasta już płyta w projekcie wytwórni Carus, którego celem jest nagranie dzieł Heinricha Schütza - jednego z najwybitniejszych niemieckich kompozytorów i organistów XVII wieku. Jego Matthäuspassion powstała w 1666 roku dla kościoła zamkowego (Schlosskirche) w Dreźnie. Jest to utwór czysto wokalny, bez użycia instrumentów. Przez długie lata pasja pozostawała nieznana - odkryta ponownie w 1880 roku i za namową Friedricha Spitty wykonana przez Arnolda Mendelssohna w Bonn. Utwór powrócił do praktyki wykonawczej i z dzisiejszej perspektywy stanowi niezwykle ważny etap w kształtowaniu się luterańskiej muzyki kościelnej. Płytę uzupełnia Litania oraz dwa psalmy. Całość wymaga nieskazitelnej intonacji i wyrazistości kontrapunktycznego przebiegu. I to właśnie zapewniają nam muzycy pod dyrekcją Hansa-Christopha Rademanna.
Alina Mądry - Audio Video 04-2015