koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cda68157
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Hyperion
Nr katalogowy: CDA 68157
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2017
EAN: 34571281575
54,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm, barok
Obszar (język): niemiecki
Rodzaj: magnificat

Bach / Bach / Bach: Magnificats

Hyperion - CDA 68157
Wykonawcy
Joelle Harvey, soprano
Olivia Vermeulen, mezzo-soprano
Iestyn Davies, countertenor
Thomas Walker, tenor
Thomas Bauer, baritone
Arcangelo / Jonathan Cohen
Nagrody i rekomendacje
 
Gramophone Editor's Choice Music Island CD of the Month
 
Johann Sebastian Bach:
Magnificat in D major, BMV 243

Johann Christian Bach:
Magnificat in C major, E 22

Carl Philipp Emanuel Bach:
Magnificat in D major, H 772
Johann Sebastian Bach, jak i jego synowie, pozostawili po sobie twórczość, która w istotny sposób zadecydowała o kierunku rozwoju muzyki w XVIII wieku. Dzieła kantora z Lipska są doskonale znane, w przeważającej większości, słuchaczom na całym świecie. Spuścizna jego synów już mniej. Ta płyta jest doskonałym przykładem rodzinnej tradycji muzycznej, a zarazem zmieniających się stylów w muzyce. Magnificat w trzech odsłonach - ojca i dwóch synów. Wszystkie powstały w XVIII wieku, a jakże różnią się od siebie. W 1749 roku Carl Philipp Emanuel komponuje Magnificat współtworząc północno-niemiecki Empfindsamer Stil zmieszany z resztkami barokowego idiomu. Ten idiom obecny w Magnificat ojca już wygasa w muzyce. A Johann Christian, młodszy brat Carla Philippa, wypełnia swój Magnificat włoską galanterią. Granice miedzy sacrum i profanum zacierają się. Ale jedno jest niezmienne we wszystkich trzech utworach: ta muzyka wzrusza i dotyka naszego serca!


No fewer than three Bachs father and two sons and three wonderful versions of the Magnificat written over the course of the eighteenth century: one setting very familiar, the other two much less so.

Three Bach Magnificats, three generations, three different aesthetic outlooks. The intricately wrought High Baroque idiom of J S Bach’s famous work was already outmoded by 1749, when his second son Carl Philipp Emanuel composed a Magnificat in which vestiges of the Baroque rub shoulders with the North German empfindsamer Stil (literally, ‘sensitive style’). The brief final stile antico fugue apart, the Magnificat of Emanuel’s younger half-brother Johann Christian breathes the language of Italianate galanterie, where the boundaries between sacred and profane are often blurred. Call it sibling rivalry, but Emanuel once reportedly complained that Johann Christian’s music ‘fills the ear but leaves the heart empty’: an unfair jibe, but understandable from a composer out of sympathy with the prevailing worldly galant style, whose credo was that music should not merely entertain but ‘touch the heart’ and ‘awaken the passions’.

Recorded in St Mary the Virgin and St Mary Magdalen, Tetbury, Gloucestershire, on 4-6 October 2015

Johann Sebastian Bach, jak i jego synowie, pozostawili po sobie twórczość, która w istotny sposób zadecydowała o kierunku rozwoju muzyki w XVIII wieku. Dzieła kantora z Lipska są doskonale znane, w przeważającej większości, słuchaczom na całym świecie. Spuścizna jego synów już mniej. Ta płyta jest doskonałym przykładem rodzinnej tradycji muzycznej, a zarazem zmieniających się stylów w muzyce. Magnificat w trzech odsłonach - ojca i dwóch synów. Wszystkie powstały w XVIII wieku, a jakże różnią się od siebie. W 1749 roku Carl Philipp Emanuel komponuje Magnificat współtworząc północno-niemiecki Empfindsamer Stil zmieszany z resztkami barokowego idiomu. Ten idiom obecny w Magnificat ojca już wygasa w muzyce. A Johann Christian, młodszy brat Carla Philippa, wypełnia swój Magnificat włoską galanterią. Granice miedzy sacrum i profanum zacierają się. Ale jedno jest niezmienne we wszystkich trzech utworach: ta muzyka wzrusza i dotyka naszego serca!
Alina Mądry - Audio Video 12-2017

Zobacz także:

  • CC 72751
  • HPM 011
  • SWR 19052
  • OC 1882
  • DHR 8009
  • RCD 1020
  • ARS 38912
  • CC 72764
  • OC 1870
  • AVI 8553396