koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
chan20031
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Chandos
Seria: Saint-Saens Piano Concertos
Nr katalogowy: CHAN 20031
Nośnik: 1 CD
Data wydania: wrzesień 2018
EAN: 95115203125
64,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: romantyzm
Obszar (język): francuski
Instrumenty: fortepian
Rodzaj: koncert, rapsodia

Saint-Saens: Piano Concertos, Vol. 1

Chandos - CHAN 20031
Nagrody i rekomendacje
 
Musica 5 Fono Forum 5 Classica 4 Diapason 5 ArkivMusic Best of
 
Piano Concerto No. 1 in D major, Op. 17
Piano Concerto No. 2 in G minor, Op. 22
Piano Concerto No. 4 in C minor, Op. 44
Rhapsodie d’Auvergne, in C major, Op. 73
Camille Saint-Saëns (1835 -1921) francuski kompozytor, wirtuoz fortepianu i organów, dyrygent i orkiestrowy kolorysta. Lubił eksperymentować, używać rozmaitych zestawień in-strumentów w orkiestrze. I to oczywiście wybitnie jest słyszalne w jego koncertach fortepian-owych. To pierwszy album z dwóch, jakie postanowiła wydać wytwórnia Chandos. Obok kompozytora, drugim głównym bohaterem tego przedsięwzięcia jest francusko-kanadyjski pianista Louis Lortie, który wraz z orkiestrą i jej dyrygentem Edwardem Gardnerem tworzy świat porywający. Pełen blasku, wirtuozerii, technicznej swobody, choć to utwory o najwyższym stopniu trudności. Uczta prawdziwa usłyszeć koncerty fortepianowe Saint-Saënsa w tak znakomitym wykonaniu.


Having already mastered such French concertos as Poulenc’s on record, the French-Canadian pianist Louis Lortie and Edward Gardner now explore with the BBC Philharmonic the vigorous and progressive world of Camille Saint-Saëns, offering the first of two volumes to contain his complete piano concertos.

The brilliance, virtuosity, and technical perfection of Louis Lortie’s playing encapsulate these unusual, yet exhilarating works. While the spirited, unconventional Concerto No. 1 centres round a slow movement consisting of a dialogue between the sober orchestra and virtuosic piano, the technical requirements of No. 2 are so high that Saint-Saëns himself after its premiere admitted that his fluent technique was not quite up to the challenge. Finally, the unusual form and mixed musical ideas of No. 4 make for a uniquely dramatic, passionate, and dream-like experience.

The Rhapsodie d’Auvergne comes as a relevant addition to the disc, its folk influences and cheerful orchestral colours supported by the piano’s fluent decorations, sounding like a running stream in contrast to a disenchanting Paris that at the time of the work’s composition was acquiring a reputation for its noise, smells, and bitter rivalries.

Recording: MediaCityUK, Salford; 4 January 2018 (Piano Concerto No. 1), 5 January 2018 (Piano Concertos No. 2), and 13 January 2018 (Piano Concerto No. 4)

Camille Saint-Saëns (1835 -1921) francuski kompozytor, wirtuoz fortepianu i organów, dyrygent i orkiestrowy kolorysta. Lubił eksperymentować, używać rozmaitych zestawień in-strumentów w orkiestrze. I to oczywiście wybitnie jest słyszalne w jego koncertach fortepian-owych. To pierwszy album z dwóch, jakie postanowiła wydać wytwórnia Chandos. Obok kompozytora, drugim głównym bohaterem tego przedsięwzięcia jest francusko-kanadyjski pianista Louis Lortie, który wraz z orkiestrą i jej dyrygentem Edwardem Gardnerem tworzy świat porywający. Pełen blasku, wirtuozerii, technicznej swobody, choć to utwory o najwyższym stopniu trudności. Uczta prawdziwa usłyszeć koncerty fortepianowe Saint-Saënsa w tak znakomitym wykonaniu.
Alina Mądry - Audio Video 10-2018

Zobacz także:

  • LWC 1271
  • CHAN 10914
  • CHAN 10214
  • ABCD 526
  • FHR 042
  • PROSP 0070
  • SIGCD 751
  • LWC 1272
  • ARS 38627
  • EPRC 059