
Nr katalogowy: CHR 77381
Nośnik: 1 CD
Data wydania: styczeń 2014
EAN: 4010072773814
Graupner: Himmlische Stunden, selige Zeiten - Heavenly Hours, Blessed Times
Christophorus - CHR 77381Christoph Graupner (1683-1760)
Arie: Ankst und Jammer
Rezitativ: Barmherzigkeit
Arie: Mein Elend drückt mich
Graupner: Kantate Angst und Jammer GWV 1145/11 - Rezitativ
Graupner: Kantate Angst und Jammer GWV 1145/11 - Arie Himmlische Stunden
Arie
Arie: Furcht und Zagen
Rezitativ: Die Zeit ist da
Arie da capo: Furcht und Zagen
Rezitativ: Ich will mich auch deswegen
Choral: O Jesu hilf zur selben Zeit
Arie Verstosse doch Dein Erbteil nicht
Arie: Ich bleibe Gott getreu
Rezitativ: Es geht so in der Welt
Arie: Tobt, ihr Feinde
Rezitativ: So kann der Geist
Arie: Martersteine...
Rezitativ: Mein Herz, so freue Dich
Arie: Muss ich gleich um Jesu leiden
Choral: Ach Gott und Herr
Rezitativ: O Gott was hab ich doch getan
Arie: Seufzt und weint
Rezitativ: Ich fühle Pein ...
Arie da capo: Seufzt und weint
Rezitativ: Du Seele, geh zurücke
Arie: Stelle dich zufrieden
Tombeau - from Ouvertüre in c-Moll für Streicher & B.c. GWV 413
Kantate Furcht und Zagen GWV 1102/11b
Kantate Ich bleibe Gott getreu GWV 1106/19
Kantate Ach Gott und Herr GWV 1144/11
The young Austrian soprano Miriam Feuersinger presents her debut CD accompanied by the Capricornus Consort Basel with a selection of several cantatas by the Kapellmeister at the Darmstadt court. With the agreeable timbre of her easily appealing voice, she succeeds wonderfully in recreating the appropriate tone of Graupner's sensuous cantata style.
Recording: 29 April – 2 May 2013, Katholische Kirche Heilig Kreuz, Binningen (Switzerland)
Na płycie zaprezentowane zostały kantaty na sopran solo Christopha Graupnera (1683-1760). Zachowało się ponad 1400 kantat kościelnych tego kompozytora późnego baroku, którego „kolegami” byli m.in. Johann Friedrich Fasch, Johann David Heinichen oraz Georg Friedrich Handel. Zetknął się z nimi podczas nauki w Thomasschule w Lispku, a z Handlem w orkiestrze opery hamburskiej. Od 1711 roku związał się z dworem w Darmstadt, gdzie przebywał do końca życia. Kłopoty finansowe dworu zmusiły go w pewien sposób do podjęcia się komponowania kantat kościelnych. Dzięki temu zyskaliśmy piękną muzykę, która powoli przywracana jest do życia. Debiutująca tą płytą sopranistka Miriam Feuersinger, której towarzyszy barokowy zespół z Bazylei grający na instrumentach z epoki, nadała tej muzyce wprost zapierającą dech w piersiach interpretację. Muzyka sama w sobie jest godna najwyższej pochwały, a wykonanie nadaje jej dodatkowych walorów. Barwa i kultura głosu, świadomość wykonawcza, wyrazowość i siła jej przekazu – wszystko to składa się na jeden wielki zachwyt każdego, kto sięgnie po tę płytę.
Alina Mądry - Audio Video 02-2014