koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cor16141
Wydawnictwo: Coro
Seria: Polish series
Nr katalogowy: COR 16141
Nośnik: 1 CD
Data wydania: maj 2016
EAN: 828021614125
55,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: renesans
Obszar (język): włoski
Rodzaj: msza, hymn

Pacelli / Bertolusi / Marenzio: Helper and Protector - Italian Maestri in Poland

Coro - COR 16141
Nagrody i rekomendacje
 
Diapason 5 Music Island CD of the Month Audio Video Płyta Miesiąca
 
PACELLI :
Gaudent in caelis
Beati estis
Media nocte
Christus resurgens

BERTOLUSI:
Timor Domini
Sancta Maria, succurre miseris
Peccantem me quotidie
Ave verum corpus

MARENZIO:
Iniquos odio habui
Missa super Iniquos odio habui
Jubilate Deo omnis terra
The fourth volume in this highly acclaimed series, conducted by The Sixteen’s Associate Conductor, Eamonn Dougan, explores the music of Italian composers working in the Polish court during the reign of Sigismund III Vasa. In 1594 Sigismund III set about reorganising his music ensemble and he decided to bring in Italian musicians, singularly esteemed at that time, and, in particular, musicians associated with the music chapels of Rome. Amongst them were Luca Marenzio, Asprillo Pacelli, and Vincenzo Bertolusi; their arrival heralded a new dawn for sacred music in Poland. The centrepiece of this album is Marenzio’s exquisite Missa super Iniquos odio habui. The Kyrie and Gloria movements are known but the remaining parts of the Mass were feared lost following World War II, but were appropriated by the Soviets and have only been rediscovered since the fall of the Berlin Wall. This is the premiere recording of the complete Mass which is set alongside the motet Iniquos odio habui on which is is based. Also included are Pacelli’s joyous Beati estis and Bertolusi’s sublime Ave verum corpus.

FIRST COMPLETE RECORDING OF MARENZIO’S MISSA SUPER INIQUOS ODIO HABUI

To już czwarta płyta z muzyką rodem z dawnej Polsce, która powstała w serii wytwórni CORO. Wykonawcami są muzycy znakomitego zespołu The Sixteen pod kierunkiem Eamonna Dougana. Tym razem możemy zapoznać się z utworami Luca Marenzio, Asprilio Pacellego i Vincenzo Bertolusiego. Szczególnie należy tu pokreślić premierowe nagranie 8-głosowej Missa super Iniquos odio habui Marenzio, którą napisał najprawdopodobniej już w Warszawie w 1596 roku. Bowiem należy powiedzieć, że ten kompozytor - jeden z najwybitniejszych przełomu renesansu i baroku - miał swój polski epizod służąc na dworze króla Zygmunta III Wazy. Również pozostali dwaj kompozytorzy - Pacelli i Bertolusi - zostali pozyskani przez króla z Rzymu do Polski i uświetniali swoją muzyką królewskie wydarzenia. Brytyjski zespół prezentuje polichóralne, często monumentalne w brzmieniu motety, w sposób wyrafinowany i godny najwyższej pochwały. Ta muzyka daje nam wyobrażenie gustu króla Zygmunta III Wazy. Rzeczywiście był on prawdziwym obrońcą i mecenasem muzyki na najwyższym poziomie! Koniecznie.
Alina Mądry - Audio Video 05-2016

Zobacz także:

  • COR 16153
  • COR 16123
  • CHR 77422