koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cor16190
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Coro
Nr katalogowy: COR 16190
Nośnik: 1 CD
Data wydania: kwiecień 2022
EAN: 828021619021
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: renesans
Obszar (język): angielski
Rodzaj: madrygał, pieśń

Wilbye: Draw On Sweet Night

Coro - COR 16190
Nagrody i rekomendacje
 
Presto Discs of the Year Classica 4 Preis der Deutschen Schallplattenkritik Diapason 5 Limelight Presto Disc of the Week Music Island Recommends
 
Draw on, sweet night
Weep, O mine eyes
Adieu, sweet Amaryllis
Sweet honey-sucking bees/Yet, sweet, take heed
Thou art but young
Cruel, behold my heavy ending
I live, and yet methinks/There is a jewel
I love, alas! yet am not loved
Oft have I vowed
Down in a valley/Hard destinies
When shall my wretched life
O what shall I do?
Love not me for comely grace
Happy, O happy he
There where I saw
Lady, your words do spite me
O wretched man
Ye restless thoughts
Lady, when I behold
Thus saith my Cloris bright
Weep, weep, mine eyes
Flora gave me fairest flowers
All pleasure is of this condition
Of joys and pleasing pains/My throat is sore
Where most my thoughts/Despiteful thus
welcome the spring, British ensemble I Fagiolini puts aside its beloved Monteverdi to uncover its own national heritage: the best of John Wilbye's classic Golden Age madrigals.

Whilst his oeuvre may have been small (just 75 works that we know of and most just a couple of minutes long), time and again, in these exquisite cameos, Wilbye delivers what might be reckoned the ultimate madrigal experience. The plangent dissonance of ‘Draw on, sweet night’ and ‘Weep, weep, mine eyes’ perfectly evoke English melancholy, while ‘Sweet honey-sucking bees’ and ‘Adieu, sweet Amaryllis’ are such sheer pleasure to sing that many listeners will scrabble to unearth old scores. This album is, in a nutshell, 75 minutes of madrigalian bliss!

Rediscover or enjoy anew this central part of English choral culture, strangely out of fashion for so long, sung by a group that has matured into the repertoire like a good wine.

Recorded at Specific Sound Studios, London, 28-29 August 2014 (Tr. 1, 6, 9, 11, 13, 14); Wathen Hall, St Paul’s School, Barnes, London, 21-23 August 2021.

Brytyjski zespół I Fagiolini specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej i współczesnej od 1986 roku zachwyca nas interpretacjami, szczególnie madrygałów XVI i XVII-wiecznych. Na tej płycie muzycy pod niezmiennym przewodnictwem Roberta Hollingwortha pozostali im wierni, ale tym razem przenieśli swoją uwagę z włoskiego repertuaru na rodzime dziedzictwo. John Wilbye (1574-1638), angielski kompozytor wydał dwa zbiory madrygałów w 1598 i w 1608 roku zawierających łącznie 64 utwory. Wydaje się, że jest najbardziej znanym angielskim twórcą madrygałów tego czasu. Obowiązująca wówczas wyjątkowa wrażliwość na tekst jest obecna w jego muzycznych opracowaniach. To niezwykle „wyostrzone” brzmieniowe utwory okraszone angielską melancholią. Prawdziwa muzyczna rozkosz w niezwykle wysmakowanej interpretacji.
Alina Mądry - Audio Video 04-2022

Zobacz także:

  • SIGCD 785
  • GEN 24855
  • NFPMA 99158
  • FHR 158
  • FHR 131
  • ONYX 4233
  • CC 72945
  • CHAN 20271
  • SIGCD 752
  • CC 72951