Nr katalogowy: GIM 050
Nośnik: 1 CD
Data wydania: październik 2018
EAN: 755138105027
Desprez: Masses
Gimell - GIM 050Josquin Desprez (1450-1521)
- Gaudeamus omnes
- Missa Gaudeamus - Kyrie I
- Missa Gaudeamus - Christe
- Missa Gaudeamus - Kyrie II
- Missa Gaudeamus - Gloria in excelsis Deo
- Missa Gaudeamus - Qui tollis peccata mundi, miserere
- Missa Gaudeamus - Credo in unum Deum
- Missa Gaudeamus - Et incarnatus est
- Missa Gaudeamus - Et in Spiritum Sanctum
- Missa Gaudeamus - Et unam sanctam
- Missa Gaudeamus - Sanctus
- Missa Gaudeamus - Pleni sunt caeli
- Missa Gaudeamus - Hosanna I
- Missa Gaudeamus - Benedictus
- Missa Gaudeamus - Hosanna II
- Missa Gaudeamus - Agnus Dei I
- Missa Gaudeamus - Agnus Dei II
- Missa Gaudeamus - Agnus Dei III
- Missa L'ami Baudichon - Kyrie I
- Missa L'ami Baudichon - Christe
- Missa L'ami Baudichon - Kyrie II
- Missa L'ami Baudichon - Gloria in excelsis Deo
- Missa L'ami Baudichon - Qui tollis peccata mundi, miserere
- Missa L'ami Baudichon - Qui sedes ad dexteram Patris
- Missa L'ami Baudichon - Credo in unum Deum
- Missa L'ami Baudichon - Et incarnatus est
- Missa L'ami Baudichon - Crucifixus
- Missa L'ami Baudichon - Et resurrexit
- Missa L'ami Baudichon - Sanctus
- Missa L'ami Baudichon - Pleni sunt caeli
- Missa L'ami Baudichon - Hosanna I
- Missa L'ami Baudichon - Benedictus
- Missa L'ami Baudichon - Hosanna II
- Missa L'ami Baudichon - Agnus Dei I
- Missa L'ami Baudichon - Agnus Dei II
- Missa L'ami Baudichon - Agnus Dei III
Missa Gaudeamus
Missa L’ami Baudichon
‘Josquin’s restless, searching intellect is on display in every one of his Mass settings, yet few offer as great a contrast as Missa Gaudeamus and Missa L’ami Baudichon. Can the same man write so diversely? I say genius on this scale knows no rules.’
Peter Phillips
Recorded in the Chapel of Merton College in the University of Oxford.
Dwie msze Josquina des Prés (ok. 1440-1521) - Gaudeamus i L’ami Baudichon - są stylistycznie bardzo różne. Pierwsza z nich reprezentuje renesansowy artyzm najwyższej próby, opiera się na chorałowym cantus firmus melodii introitu Gaudeamus omnes. Z kolei druga msza, pochodząca z wczesnego okresu twórczości kompozytora, bazuje na cantus firmus opartym w zasadzie na trzech dźwiękach i przedstawia mniej ambitne opracowanie. Josquin des Pres cieszył się za życia wielką sławą, był genialnym kompozytorem reprezentującym renesansową polifonię niderlandzką. Mimo tak wielkiej stylistycznej różnicy obie msze wyrażają ów geniusz. A wykonawcy, doskonale znani na świecie specjaliści od wokalnej renesansowej muzyki, z godnością, profesjonalizmem i artyzmem ten geniusz prezentują.
Alina Mądry - Audio Video 11-2018