
Nr katalogowy: PTC 5186985
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2022
EAN: 827949098567
Bach: Plucked Bach
Pentatone - PTC 5186985Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Alon Sariel, baroque guitar, archlute, cremonese mandolin, neapolitan mandolin, oud, liuto attiorbato
Cello Suite No. 5, BWV 1011 - I. Prelude
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - I. Prelude
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - II. Allemande
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - III. Courante
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - IV. Sarabande
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - V. Menuets I & II
Cello Suite No. 1, BWV 1007 - VI. Gigue
Cello Suite No. 6, BWV 1012 - V. Gavottes I & II
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - I. Prelude
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - II. Allemande
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - III. Courante
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - IV. Sarabande
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - V. Menuets I & II
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - VI. Gigue
Cello Suite No. 2, BWV 1008 - VII. Sarabande (oud)
Mandolin Partita - I. Prelude
Mandolin Partita - II. Allemande
Mandolin Partita - III. Courante
Mandolin Partita - IV. Sarabande
Mandolin Partita - V. Menuets I & II
Mandolin Partita - VI. Gigue
Cello Suite No. 5, BWV 1011 - I. Prelude (cremonese mandolin)
Cello Suite No. 1, BWV 1007 (archlute)
Cello Suite No. 6, BWV 1012 - V. Gavottes I & II (baroque guitar)
Cello Suite No. 2, BWV 1008 (liuto attiorbato)
Alon Sariel:
Mandolin Partita (neapolitan mandolin)
Alon Sariel is one of the most versatile performers of his generation, whose guiding principle is a changing perspective; giving new life to existing material, as well as creating completely new works.
This album was recorded at the Stephansstift-Kirche, August 2020, Hannover, Germany.
Alon Sariel zmierzył się z kultowym wręcz bachowskim repertuarem, który jest domeną wiolonczelistów. Bachowskie suity wiolonczelowe stały się jednak przestrzenią brzmieniowych eksperymentów dla tego niezwykle utalentowanego, wszechstronnego muzyka grającego na instrumentach szarpanych strunowych: różnorodnych rodzajach lutni, dawnych mandolin (kremońska i neapolitańska) i barokowych gitar. Opracował dwie z nich - pierwszą G-dur BWV 1007 i drugą d-moll BWV 1008. Każda z nich posiada inny charakter, dzięki temu spektrum możliwości ekspresyjnych do wyzyskanie było bardzo bogate. Nie tylko zaaranżował suity lipskiego kantora, ale także na bazie tego doświadczenia skomponował Mandolin Partitę, która wybrzmiewa na zakończenie tej fascynującej płyty. To inspirujące spojrzenie na bachowskie suity ukazało nie tylko doskonały warsztat Sariela, ale także po raz kolejny urzeczywistniło ponadczasowy charakter tej muzyki. Johann Sebastian Bach stworzył te utwory w latach 1717-1723, a zatem przed pobytem w Lipsku. Wówczas jego twórczość zdominowana była przez muzykę instrumentalną. Bogactwo, które ukryte jest w tej muzyce nadal inspiruje współczesnych wykonawców. Ta płyta jest tego doskonałym przykładem. Wyjątkowa!
Alina Mądry - Audio Video 07-2022