koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
chsa5273(3)
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Chandos
Nr katalogowy: CHSA 5273(3)
Nośnik: 3 SACD
Data wydania: wrzesień 2020
EAN: 95115527320
115,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: klasycyzm
Obszar (język): niemiecki
Instrumenty: fortepian
Rodzaj: koncert

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Beethoven: Piano Concertos

Chandos - CHSA 5273(3)
Wykonawcy
Jean-Efflam Bavouzet, piano
Swedish Chamber Orchestra / Jean-Efflam Bavouzet
Nagrody i rekomendacje
 
Music Island Recommends
 
CD 1:
Piano Concerto No. 2 in B flat major, Op. 19
Piano Concerto No. 1 in C major, Op. 15

CD 2:
Piano Concerto No. 3 in C minor, Op. 37
Piano Concerto No. 4 in G major, Op. 58

CD 3:
Piano Concerto No. 5 in E flat major, Op. 73 (‘Emperor’)
Grand Quintet in E flat major, Op. 16
Trzypłytowy album z koncertami fortepianowymi Ludwiga van Beethovena (1770-1827) to sposób w jaki pianista Jean-Efflam Bavouzet uczcił 250. rocznicę urodzin kompozytora. Pięć koncertów beethovenowskich to dzieła wybitne, każdy jest odrębnym arcydziełem, odmien-nym od pozostałych. Trzy ostatnie koncerty łamią już zdecydowanie reguły koncerty mo-zartowskiego. Beethoven był ich premierowym wykonawcą, jedynym wyjątkiem był ostatni piąty koncert. Jean-Efflam Bavouzet poszedł tym tropem. Zrezygnował z dyrygenta i poki-erował wykonaniem od fortepianu osobiście. Stwierdził sam, że stworzyło to wyjątkową płaszczyznę porozumienia z orkiestrą, które zaowocowało stworzeniem naprawdę fan-tastycznej wizji wykonawczej. Jedno z najlepszych wykonań tych koncertów, jakie miałam możliwość do tej pory wysłuchać. Dodatkowo na trzeciej płycie znalazł się Grand Quintet op. 16 na fortepian i instrumenty dęte drewniane. Całość znakomita.


Following his acclaimed recording of sonatas by contemporaries of Beethoven, Jean-Efflam Bavouzet further celebrates the great composer’s anniversary year with this set of the complete Piano Concertos.

Electing to direct the Swedish Chamber Orchestra from the keyboard, Jean-Efflam writes: ‘To play a concerto under a conductor who shares and enriches one’s vision of the work concerned is one of the greatest joys in the life of a soloist. Nevertheless, one can also admit that some aspects of performing without a conductor may prove advantageous. Rehearsal time is generally speaking made longer by the process of working out the different protocol of gestures from the soloist and the leader in coordinating the ensemble playing. As this work proceeds a creative bond is forged, resulting in an artistic osmosis, a common vision of the work, in which compromise has no place. For the pianist there is also the delight of appearing face to face with the entire orchestra, in direct visual communication, the musicians perhaps more likely to take personal initiatives, thus multiplying the pleasure of a genuine participation, dialogue, and musical exchange.’

The cadenzas used in this recording are all Beethoven’s, from the set that he wrote out in 1809, and so are contemporaneous with the Fifth Concerto. The set includes the Quintet for Piano and Winds, Op. 16.

Recording: Musikhögskolan, Örebro universitet, Örebro, Sweden; 25 – 30 November 2018 (Concertos Nos 2, 3, and 4) and 11 – 16 November 2019 (other works). Recorded in Surround Sound and available as 3 Hybrid SACDs for the price of 2.

Trzypłytowy album z koncertami fortepianowymi Ludwiga van Beethovena (1770-1827) to sposób w jaki pianista Jean-Efflam Bavouzet uczcił 250. rocznicę urodzin kompozytora. Pięć koncertów beethovenowskich to dzieła wybitne, każdy jest odrębnym arcydziełem, odmien-nym od pozostałych. Trzy ostatnie koncerty łamią już zdecydowanie reguły koncerty mo-zartowskiego. Beethoven był ich premierowym wykonawcą, jedynym wyjątkiem był ostatni piąty koncert. Jean-Efflam Bavouzet poszedł tym tropem. Zrezygnował z dyrygenta i poki-erował wykonaniem od fortepianu osobiście. Stwierdził sam, że stworzyło to wyjątkową płaszczyznę porozumienia z orkiestrą, które zaowocowało stworzeniem naprawdę fan-tastycznej wizji wykonawczej. Jedno z najlepszych wykonań tych koncertów, jakie miałam możliwość do tej pory wysłuchać. Dodatkowo na trzeciej płycie znalazł się Grand Quintet op. 16 na fortepian i instrumenty dęte drewniane. Całość znakomita.
Alina Mądry - Audio Video 09-2020

Zobacz także:

  • CDA 68291/3
  • GEN 20700
  • DCD 34221
  • CSCD 525
  • C 997201
  • ALC 1410
  • KTC 1646
  • HC 19077
  • CDA 68289
  • SIGCD 625