![acc24236](okladki/szerokosc500/acc24236.jpg)
Nr katalogowy: ACC 24236
Nośnik: 1 CD
Data wydania: czerwiec 2013
EAN: 4015023242364
La Tarantella Nel Salento - Played on organ & traditional instruments
Accent - ACC 24236Liuwe Tamminga, organ
Fabio Tricomi, tamburello et al.
Luigi Mangiocavallo, violin
Ottavia Rausa, violin
Stefano Albarello, chitarre battente
acc24236_01.mp3
Antidotum Tarantulae
Tarentella, Tono Hypodorico
Tarantelas
Tarantella
Tarantella
The Tarantula Tune
Tarantela
Pizzica Tarantata
acc24236_10.mp3
Varias Tarantelas
Pizzica Tarantata Minore
Pastorale
Tarantella Con Varie Partite
acc24236_15.mp3
Pastorale Con I Flautini, Canzona
Pastorale in do Maggiore
Pifarata Napoletana
Pastorale in Mib Maggiore
Tarantella Precede du Chant Des Zampugni
Pastorale Gallipolina
Pizzica Pizzica Tarantina
Tarantella Calabrese
Tarantella
La Danza. Tarantella Napoletana
Pastorale in Sib Maggiore
Tarantella Napoletana
Tarantella Napoletana
![Zawartość](okladki/szerokosc500_back/acc24236_back.jpg)
The present CD is the result of the organist Liuwe Tamminga's longstanding occupation with this repertoire, notated between the 17th and 20th centuries, which has always exerted a great fascination on musicians. The special attraction of this recording lies in the fact that it combines outstanding historical organs from Apulia with a number of "therapeutic" instruments: tambourine, castanets and triangle underline the rhythm whilst providing strong accents, and various plucked instruments such as the guitar and mandolin enter into a dialogue with the organ.
Zjawisko tarantyzmu po dziś dzień stanowi jedną z bardzo ciekawych idei do konstruowania nagrań płytowych. Rozpowszechnione w basenie morza Śródziemnego, szczególnie w rejonie Apulii i Salento, stanowiło swego rodzaju „muzyczne lekarstwo” na groźne ukąszenia pająka. Pisał już o tym Athanasius Kircher w połowie XVII wieku w swym dziele „Musurgia Universalis”. Zatem ta płyta to swego rodzaju kompendium zarówno tarantyzmu, jak i kompozycji pisanych w tym duchu – tarantelli. Typowe melodie, charakterystyczne rytmy i specjalnie dobrane instrumenty (na płycie tradycyjne instrumentarium i historyczne organy – jedne z najcenniejszych), czyli tarantelle anonimowe, jak i pisane przez kompozytorów od XVII do XIX wieku (m.in. Kircher, Storace, Clementi, Rossini) wprowadzają nas w klimat niezwykły. To swego rodzaju muzyczno-terapeutyczna wędrówka. Muzycy wcielają się w rolę „uzdrowicieli”. To naprawdę wyjątkowe doznanie.
Alina Mądry - Audio Video 06-2013