koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
av2325
Wydawnictwo: Avie
Nr katalogowy: AV 2325
Nośnik: 1 CD
Data wydania: luty 2015
EAN: 822252232523
60,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): angielski
Instrumenty: , lutnia
Rodzaj: pieśń

Purcell / Dowland / Blow: A Painted Tale

Avie - AV 2325
Wykonawcy
Nicholas Phan, tenor
Michael Leopold, lute
Ann-Marie Morgan, viola
Nagrody i rekomendacje
 
Gramophone Editor's Choice
 
1. Thomas Morley (1557/8 – 1602) A Painted Tale (2.39)
2. Henry Purcell (1659 – 95) O solitude (5.42)
3. Robert Johnson (1572/3 – 1637) Have you seen but a
4. John Blow (1649 – 1708) Fairest work of
5. Blow The Self Banished (2.01)
6. Nicholas Lanier (1588 – 1666) Fire, Fire (1.52)
7. Blow O turn not those fine eyes away (3.17)
8. Purcell Sweeter than roses (3.21)
9. Purcell She loves and she confesses too (2.16)
10. Lanier No more shall meads be deck’d
11. John Dowland (1563 – 1626) My thoughts are winged with hopes (2.34)
12. Blow Of all the torments, all the cares (3.57)
13. Dowland Can she excuse my wrongs
14. Purcell Not all my torments (2.48)
15. Alfonso Ferrabosco (1575 – 1628) So, so Leave off this last lamenting kiss (2.49)
happy nature (3.23)
16. Dowland In darkness let me dwell
17. Dowland Now, O now I needs must part
18. Dowland Come Heavy Sleep
19. Lanier Stay, Silly Heart
20. Purcell Evening Hymn
For his third AVIE album, tenor Nicholas Phan turns to a group of Renaissance and Baroque English composers who greatly influenced Benjamin Britten, the muse of his two previous acclaimed recordings – Still falls the Rain (AV 2258) and Winter Words (AV 2238), his solo debut recording which topped the Best Classical Recordings lists of NPR, The New Yorker, and The New York Times. A Painted Tale – the title taken from a lyric by 16th century composer Thomas Morley – features songs with lute and viola da gamba by Blow, Dowland, Ferrabosco the Younger, Lanier and Purcell. Describing the programme, which tells a story of love gained and then lost, Nick says, “What has drawn me so powerfully to song is its timelessness. Reading the poetry in these songs I am fascinated by how little the human experience has changed over the centuries. By assembling these various songs into what I call ‘a pastiche song cycle,’ I hope that creating a dramatic context for these pieces will highlight how relevant this material still is today.” Phan performs the programme on his solo recital at Carnegie Hall on March 18.

Recorded 21 & 22 October 2014 at Skywalker Sound, Marin County, CA Producer, engineer and editing: Marlan Barry

Jest to trzecia płyta Nicholasa Phana nagrana dla firmy AVIE. Tym razem artysta sięgnął do repertuaru pieśni kompozytorów późnorenesansowych i barokowych, głównie angielskich. Tytuł płyty został zaczerpnięty z XVI-wiecznej pieśni Thomasa Morley o tym samym tytule. Naturalnie - jest to pierwszy utwór otwierający płytę. Nicholas Phan nazwał ten projekt „pastiszem” złożonym z cyklu pieśni, które łączy tematyka. Opowiadają o miłości i jej konsekwencjach nierozerwalnie związanych z cierpieniem. Temat ponadczasowy i niezmienny. Zmieniają się tylko środki muzyczne do jego wyrażania. Tenorowi towarzyszy skromne, acz wymowne instrumentarium - lutnia i viola da gamba. Z całą pewnością płyta maj swój specyficzny, zamierzony klimat. Wymaga skupienia i refleksji, a wykonanie zdecydowanie pomaga na wniknięcie w czas, z którego pochodzą te kompozycje. Interesujące.
Alina Mądry - Audio Video 05-2015

Zobacz także:

  • PN 2401
  • PTC 5187032
  • SIGCD 574
  • AUDITE 97818
  • DCD 34311
  • COV 92309
  • COR 16205
  • CDA 68445
  • GLO 5285
  • CHR 77474