koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
cda68249
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Hyperion
Nr katalogowy: CDA 68249
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2018
EAN: 345712822497
60,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): angielski
Instrumenty: klawesyn

Tomkins / Gibbons / Byrd: Passinge mesures - Music of English virginalists

Hyperion - CDA 68249
Kompozytor
Thomas Tomkins (1572-1656)
Orlando Gibbons (1583-1625)
William Byrd (1539/40-1623)
Giles Farnaby, Richard Farnaby, John Bull, William Inglot
Wykonawcy
Mahan Esfahani, harpsichord
Nagrody i rekomendacje
 
Limelight BBC Music Choice MusicWeb Recording of the Month Pizzicato Supersonic Music Island Recommends
 
Thomas Tomkins:
Barafostus Dreame
Pavana

Orlando Gibbons:
Pavin ‘M. Orlando Gibbons’
The woods so wild

Giles Farnaby:
Fantasia
Wooddy-Cock
Tell mee, Daphne
Why aske you?

William Byrd:
The nynth pavian and galliarde, the Passinge mesures
Ut, re, mi, fa, sol, la

Richard Farnaby:
Nobodyes Gigge

John Bull:
Chromatic Pavan and Galliard ‘Queen Elizabeth’s'
Fantasia ‘Mr Dr Bull’

William Inglot:
The leaves bee greene

Anon.:
Can she excuse my wrongs?
The Scottish gigg
Variations on the Romanesca
Mahan Esfahani, klawesynista urodzony w Teheranie, a obecnie mieszkający w Pradze, to postać zupełnie niezwykła. A jako muzyk ma już tyle sukcesów, że nie sposób je tu wymienić. Skupiając się na jego grze można określić ją jednym słowem: charyzmatyczna. Jest jednym z niewielu na świecie, któremu udało się nadać klawesynowi taką rangę. Tym razem sięgnął po repertuar wyjątkowy, acz nie tak często nagrywany. Utwory wirginalistów angielskich z XVI i XVII wieku ukazują rozwój faktury klawiszowej. Pod postacią pavany, fantazji, gagliardy i innych form muzyki instrumentalnej kryją się na tej płycie interesujące rozwiązania, które Es-fahani wydobywa na dwumanuałowym klawesynie zbudowanym na podstawie instrumentu Carla Conrada Fleischera (Hamburg, 1710). Repertuar wymagający, acz w takim wykonaniu przenosi słuchacza w niezwykle muzycznie bogaty świat klawesynowego brzmienia.


This sensational recital featuring some of the greatest keyboard music to emerge from these islands is the perfect vehicle for Mahan Esfahani’s abundant talents. His accompanying booklet notes are an added bonus, guaranteed to inform, illuminate and provoke by turns.

Recorded in the Concert Hall, Waystone Estate, Monmouth, on 25-27 November 2017. Played on Double-manual harpsichord made by Robert Goble & Son, Oxford (1990) based on an instrument made by Carl Conrad Fleischer, Hamburg (1710).

Mahan Esfahani, klawesynista urodzony w Teheranie, a obecnie mieszkający w Pradze, to postać zupełnie niezwykła. A jako muzyk ma już tyle sukcesów, że nie sposób je tu wymienić. Skupiając się na jego grze można określić ją jednym słowem: charyzmatyczna. Jest jednym z niewielu na świecie, któremu udało się nadać klawesynowi taką rangę. Tym razem sięgnął po repertuar wyjątkowy, acz nie tak często nagrywany. Utwory wirginalistów angielskich z XVI i XVII wieku ukazują rozwój faktury klawiszowej. Pod postacią pavany, fantazji, gagliardy i innych form muzyki instrumentalnej kryją się na tej płycie interesujące rozwiązania, które Es-fahani wydobywa na dwumanuałowym klawesynie zbudowanym na podstawie instrumentu Carla Conrada Fleischera (Hamburg, 1710). Repertuar wymagający, acz w takim wykonaniu przenosi słuchacza w niezwykle muzycznie bogaty świat klawesynowego brzmienia.
Alina Mądry - Audio Video 12-2018

Zobacz także:

  • GIM 024
  • CHAN 0680
  • CDH 55066
  • COV 92309
  • DCD 34311
  • COR 16196
  • FHR 156
  • AUDITE 97818
  • GLO 5285
  • CHR 77474