koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
chsa5240
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: Chandos
Nr katalogowy: CHSA 5240
Nośnik: 1 SACD
Data wydania: październik 2019
EAN: 95115524022
72,00zł
na zamówienie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: 20 wiek do 1960
Obszar (język): angielski
Rodzaj: msza, uwertura

SACDHybrydowy format płyty umożliwia odtwarzanie w napędach CD!

Smyth: Mass in D/Overture to ‘The Wreckers’

Chandos - CHSA 5240
Wykonawcy
Susanna Hurrell, soprano
Catriona Morison, mezzo-soprano
Ben Johnson, tenor
Duncan Rock, baritone
BBC Symphony Chorus & Orchestra / Sakari Oramo
Nagrody i rekomendacje
 
Limelight BBC Music 5 stars Presto Discs of the Year Music Island Recommends BBC Radio 3 Building a Library Presto Disc of the Week
 
Overture to ‘The Wreckers - Lyrical Drama in Three Acts
Mass in D
Któż zna Ethel Smyth (1858-1944) i jej twórczość? Pewnie jeszcze niewielu, ale to należy nadrobić. Ta czołowa kompozytorka wiktoriańska w Anglii, a przede wszystkim wybitna sufrażystka ma w swoim dorobku sześć oper, muzykę kameralną i orkiestrową oraz chóralną. Stworzyła The March of the Woman, który stał się hymnem sufrażystek. Studiowała kompozycję u Carla Reineke w Lipsku w doborowym towarzystwie, m.in. Dvořáka, Griega i Czajkowskiego, poznała Brahmsa i Clarę Schumann. Pierwszy z utworów - Mass in D została napisana na salę koncertową i duży skład, przewrotnie Glorię wykonuje się na końcu, na polecenie kompozytora. Opera The Wreckers jest niezwykle ceniona w panteonie brytyjskich oper. Posiada świetną dramaturgię. Tu możemy zapoznać się z uwerturą do tej opery. Oba utwory to język późno romantyczny, ale w interesującej kobiecej postaci i w równi ciekawej interpretacji. Tego nie można przegapić!


Ethel Smyth was one of England’s foremost Victorian composers, and a prominent suffragette. She was the first female composer to be honoured with a Damehood. She studied composition with Carl Reineke in Leipzig (alongside Dvořák, Grieg and Tchaikovsky) and then privately with Heinrich von Herzogenberg (who introduced her to Brahms and Clara Schumann).

Her Mass in D is her only largescale religious work, although it was certainly composed for the concert hall rather than the church. Scored for 4 soloists, choir, and orchestra, the Mass in D sets the usual six parts of the mass, but is performed with the Gloria at the end, not second, at the instruction of the composer.

Her opera The Wreckers, set in mid-eighteenth-century Cornwall, is considered by some critics to be the ‘most important English opera composed during the period between Purcell and Britten’. The Overture sets the scene wonderfully, as well as introducing the main thematic material to follow.

Sakari Oramo and his BBC forces are joined by an outstanding quartet of soloists for this Surround Sound recording.

Recording: Watford Colosseum; 26 and 27 January 2019

Któż zna Ethel Smyth (1858-1944) i jej twórczość? Pewnie jeszcze niewielu, ale to należy nadrobić. Ta czołowa kompozytorka wiktoriańska w Anglii, a przede wszystkim wybitna sufrażystka ma w swoim dorobku sześć oper, muzykę kameralną i orkiestrową oraz chóralną. Stworzyła The March of the Woman, który stał się hymnem sufrażystek. Studiowała kompozycję u Carla Reineke w Lipsku w doborowym towarzystwie, m.in. Dvořáka, Griega i Czajkowskiego, poznała Brahmsa i Clarę Schumann. Pierwszy z utworów - Mass in D została napisana na salę koncertową i duży skład, przewrotnie Glorię wykonuje się na końcu, na polecenie kompozytora. Opera The Wreckers jest niezwykle ceniona w panteonie brytyjskich oper. Posiada świetną dramaturgię. Tu możemy zapoznać się z uwerturą do tej opery. Oba utwory to język późno romantyczny, ale w interesującej kobiecej postaci i w równi ciekawej interpretacji. Tego nie można przegapić!
Alina Mądry - Audio Video 10-2019

Zobacz także:

  • CHAN 9449
  • AUDITE 97448
  • CDA 68440
  • CAR 83531
  • EPRC 058
  • ALC 1484
  • 0022201KAI
  • COV 92401
  • TXA 21160
  • HC 23006