koszyk0 sztuk  
user Zaloguj
kgs0025
Back cover pokaż tył okładki

Wydawnictwo: King's College
Nr katalogowy: KGS 0025
Nośnik: 1 CD
Data wydania: listopad 2018
EAN: 822231702528
50,00zł
w magazynie
Zamów
Nasze kategorie wyszukiwania

Epoka muzyczna: współczesna
Obszar (język): francuski
Instrumenty: organy
Rodzaj: christmas

Messiaen: La Nativite du Seigneur

King's College - KGS 0025
Wykonawcy
Richard Gowers, organ
Nagrody i rekomendacje
 
MusicWeb Recording of the Month Gramophone Editor's Choice Gramophone Critic's Choice Music Island Recommends
 
La Nativité du Seigneur:
La Vierge et l’enfant
Les bergers
Desseins éternels
Le Verbe
Les enfants de Dieu
Les anges
Jésus accepte la souffrance
Les mages
Dieu parmi nous
Olivier Messiaen (1908-1992) jako jedenastoletni wstąpił do paryskiego konserwatorium, gdzie ukończył kompozycję i grę na organach. Był z zamiłowania ornitologiem, co także słyszalne jest w jego muzyce. Ale tym razem mamy do czynienia z zupełnie odmiennym reper-tuarem, choć i śpiew ptaków jest w nim słyszalny. Jest to zbiór dziewięciu niezwykłych medytacji na organy zatytułowanych „Narodziny Pana” (1935). Zostały nagrane przez wspan-iałego brytyjskiego organistę Richarda Gowersa w kaplicy King’s College w Cambridge. Mes-siaen komponując ten utwór przebywał w Grenoble - inspirował się górami i witrażami w średniowiecznych katedrach. To dzieło jest jednym z najważniejszych filarów tworzonego przez niego indywidualnego, nowego języka muzycznego. To też świadectwo jego katolickiej pobożności. Richard Gowers wprowadza nas w ten niezwykły świat muzyki Messiaena bar-dzo subtelnie, pozostawiając słuchaczowi miejsce na osobistą medytację.


Nine extraordinary meditations by one of the twentieth century’s musical titans, performed on the magnificent King’s College Chapel organ by former organ scholar Richard Gowers. Written in 1935, La Nativité du Seigneur is one of Messiaen’s most popular organ works, and a piece that helped to establish the then 27 year-old as an important figure in contemporary music. Premiered in February 1936 at the Église de la Sainte-Trinité in Paris, where Messiaen was organist for more than sixty years, the debut performance was shared between three of his close friends; with Daniel-Lesur, Jean Langlais and Jean-Jacques Grunewald each tackling three movements. A testament to Messiaen’s devout Catholicism, each movement follows a portion of the Christmas story, from the Virgin Birth to Epiphany, with the number of movements symbolic of the nine months of Mary’s pregnancy. Significantly, the work contains early examples of Messiaen’s signature compositional elements, such as birdsong, rhythmic inspiration from Hindustani and Carnatic musical traditions, and the ‘modes of limited transportation’, which he would later publish in La technique de mon langage musical. Born in 1994, Richard Gowers is a British organist, pianist and conductor. After becoming a prize-winning Fellow of the Royal College of Organists at the age of 17, he won first prize at the 2013 Northern Ireland International Organ Competition and studied at the Mendelssohn Conservatoire in Leipzig. From 2014 to 2017 he held the distinguished position of organ scholar at King’s College, Cambridge and in September 2017 he became Chapel Choir Organist at the Old Royal Naval College Trinity Laban. His career as a concert organist has seen him perform in prestigious venues around the world, including Westminster Abbey and St Paul’s Cathedral.

Recorded at 192kHz 24-bit PCM stereo in the Chapel of King’s College, Cambridge, by kind permission of the Provost and Fellows, 17-18 July 2017.

Olivier Messiaen (1908-1992) jako jedenastoletni wstąpił do paryskiego konserwatorium, gdzie ukończył kompozycję i grę na organach. Był z zamiłowania ornitologiem, co także słyszalne jest w jego muzyce. Ale tym razem mamy do czynienia z zupełnie odmiennym reper-tuarem, choć i śpiew ptaków jest w nim słyszalny. Jest to zbiór dziewięciu niezwykłych medytacji na organy zatytułowanych „Narodziny Pana” (1935). Zostały nagrane przez wspan-iałego brytyjskiego organistę Richarda Gowersa w kaplicy King’s College w Cambridge. Mes-siaen komponując ten utwór przebywał w Grenoble - inspirował się górami i witrażami w średniowiecznych katedrach. To dzieło jest jednym z najważniejszych filarów tworzonego przez niego indywidualnego, nowego języka muzycznego. To też świadectwo jego katolickiej pobożności. Richard Gowers wprowadza nas w ten niezwykły świat muzyki Messiaena bar-dzo subtelnie, pozostawiając słuchaczowi miejsce na osobistą medytację.
Alina Mądry - Audio Video 12-2018

Zobacz także:

  • SIGCD 566
  • SWR 19421
  • PSAL 027
  • OC 1877
  • SIGCD 549
  • ALC 1397
  • WER 73692
  • AUDITE 23434
  • 0015053KAI
  • CCR 0002