![pas993](okladki/szerokosc500/pas993.jpg)
Nr katalogowy: PAS 993
Nośnik: 1 CD
Data wydania: lipiec 2013
EAN: 5425004849939
Epoka muzyczna: barok
Obszar (język): włoski
Instrumenty: wiolonczela
Rodzaj: sonata, toccata
La Voce del Violoncello
Passacaille - PAS 993Elinor Frey, baroque cello
Esteban la Rotta, theorbo & baroque guitar
Susie Napper, baroque cello
Tromba a Bassosolo
Capriccio sesto
Capriccio primo
[Sonata in la minore] Como-Manuscript
Toccata quinta - solo
Toccata quinta - con Basso continuo
Capriccio decimo
Sonata n°5
Sonata n°1
Passa Galli
Romanella n°2
Tarantella n°2
Romanella n°1
Tarantella n°1
Capriccio quinto
Bergamasca
Capriccio quinto
Capriccio quarto
Ciaccona a Basso solo
Ricercar n°1
Ricercar n°6
Toccata decima - solo
Toccata decima - con bassocontinuo
![Zawartość](okladki/szerokosc500_back/pas993_back.jpg)
This recording represents the excitement of musicians at this innovation and their music of exploration and discovery as performers began to write idiomatic solos for their instrument and the violoncello was finding its voice. While many of the most celebrated musicians working in Italian musical centers contributed to this development through increasingly active, virtuoso obbligato bass parts in concertos, arias, and chamber works, it is the “solo” role for the violoncello upon which this recording concentrates, sometimes including bass accompaniment.
The recording follows the genre over approximately 75 years, from the midseventeenth century to the death the Neapolitan virtuoso Francesco Supriani in 1757, by which time the violoncello had spread throughout Europe, producing star performers with international careers.
Płyta ta powstała jako wynik dociekań Elinor Frey. Ta niezwykła wiolonczelistka chciała się dowiedzieć, jak to się zaczęło … Fascynacja światem wczesnej muzyki pisanej na wiolonczelę zaprowadziła artystkę do XVII- i XVIII-wiecznych Włoch. Płyta zawiera kompozycje mniej znanych włoskich kompozytorów, takich jak m.in. Domenico Galli, Giulio Ruvo czy Giuseppe Maria Dall'Abaco i innych. Świat wiolonczeli jawi się w nich w sposób niezwykły, intrygujący, wielobarwny, szlachetny, elegancki czy intymny. Frey użyła również odpowiedniego instrumentu – barokowej wiolonczeli, odpowiednich jelitowych strun i zgodnych z tamtym czasem środków wykonawczych. Najbardziej wzbudza chyba zachwyt oszczędne, stosowane z wyczuciem, wibrato. Stosowane jedynie jako ozdoba, a nie wszechobecna maniera wykonawcza. Wszystko przemyślane, interpretacyjnie zachwycające. Po prostu magia wiolonczeli w całej pełni.
Alina Mądry - Audio Video 09-2013